Alla inlägg under april 2009

Av Barbro - 6 april 2009 16:27

Jag får bara in dom här tre bilderna men ska försöka igen lite senare.

Rekyl är närmast på bild märkt på manken + svansrot

 Ikaros är till höger på kortet längst ned och har gett sig den på att vinna den blå trasan.

Av Barbro - 5 april 2009 17:13

Alla valparna får naturligtvis komma ut flera gånger per dag men idag efter lunchen -rumpetrollens- så var det flickornas tur att få gå på upptäcksfärd i riktning mot stora skogen. Pojkarna fick stanna hemma med mamma U. Som vanligt så  finns det sååå mycket för en liten riesen att upptäcka.


Bild 1 är på Bella

nr 2 är på Raffa

nr 3 är på Äbba   där hon smakar av en liten gran

nr 4  där njuter två av flickorna utav den goda ljungdoften.


Den lilla promenaden var fylld av äventyr och en massa bus där emellan. Nu är dom 6 v och en dag. Det händer nya saker hela tiden men mycket består av att träna på varandra var gränserna går och att springa fort-fort. Gärna under min bil och ibland hör man hur det dunkar till då har nån av bebbarna haft lite för bråttom och slår i huvudet.

Nähä, nu är det dags för lite rastning och lite goo mat till både två och fyrbenta.

Ha det gott

Av Barbro - 4 april 2009 15:58

Thea har kommit den lilla godingen och visst har hon valpar i magen, men hur många ? ja, det är det bara hon som vet. Däremot har hon haft besök av en familj som vill ha en utav hennes bebbar och mamma U har visat upp sina rumpenissar för Malin med familj. Så dom två syrrorna har haft fullt upp med att göra reklam för vår underbara ras.

Idag har det just inte blivit nån liten promenad men småtrollen har haft fullt upp med att charma oss. Och efter en stund så blir man så trött så - så att matte får fiska fram oss från sin bil där man "däckat" bredvid däcket. Selma kikar över grinden innan hon slocknar.

Sen blir det en nannestund i baren och den är välbehövlig - det tar på krafterna att visa fram sin finaste sida.

ha de

Av Barbro - 3 april 2009 15:36

En liten rapport från Skolebo - summa summarum så har det inte hänt så mycket sen igår. Rumpenissarna har varit på morgonpromenad och middagspromenad, vid det senare tillfället så var kameran med. Dom små änglarna är kreativa och kollar in allt i sin väg. En speciell plats verkar min gamla bil ha tagit i deras hjärtan - och i och för sig så är en bil en väldigt bra att ha - grej. Småtrollen växer och en del är väldigt glada för mat - kan dom brås på sin gamla matte - fast så var det det där med gener förstås. Ja, naturligtvis så är dom alldeles underbara och precis som små skäggmonster ska va. Ibland bryter stora kriget ut och du milde vad dom kan låta då, är mamma U med så räcker det med att hon bara visar sig, så lägrar sig lugnet.Det går inte nog att poängtera hur viktig en tik är för sina valpar och att hon är en trygg och balanserad. Mamma U gör ett jättejobb -tack snälla Jenny och Henning för att jag fått leasat henne. Det är ett fantastiskt väder och vi blev alla väldigt trötta när vi varit ute men speciellt rumpetrollet på sista bilden-  nu tänker jag lägga mig på soffan i 5 min. Tills nästa omgång mat osv.

Tack för mail, telefonsamtal och små kommentarer - roligt att få veta att den lilla bloggen uppskattas.

kram från den trötta extra rumpemorsan

Av Barbro - 2 april 2009 15:22

Även idag har vi varit på en liten runda alla rumpenissarna och mamma U. Men mest av allt blev det en liten "skitrunda" för alla bebbarna låg och sov när jag kom ut i baren för att hämta dom. Så det blev till att göra nr. 2 ute och med 9 st så kom vi  inte så långt men spännande var det för dom små änglarna, jag har inte hört ett knyst från dom för dom fick mat när vi kom in och den smakade vill jag lova så jag antar att dom sover sin skönhetssömn och vilar upp sig tills dom ska få flytta. Vi har tur med vädret för det är fantastiskt. Solen skiner. Igår var Rufus  goa matte och husse här och hälsade på och katt - näe det blir det inte där heller. (fast dom har )

UUUUUUUpps inte vill jag göra någon nojjig men det är ju trevligt att ni uppskattar den lilla bloggen. I dag blir det bara 2 kort och batteriet till kameran ligger på laddning för morgondagen. Kommer att lämna hemmets trygga vrå för kursen jag har på bruksan ikväll men nu vet jag ju att allt är bara lugnt här hemma och fönstertitteriet har jag slutat med. Nu är det snart dags att ta ut dom små rumpetrollen en liten kortis innan jag måste åka.

Ha det gott

Av Barbro - 1 april 2009 13:30

Vilket underbart väder, alla småfåglarna har fått stora fnattet och sjunger att nu är det vår. Så mamma U och jag tog med oss alla rumpenissarna på promenad i riktning mot stora skogen - å du milde vad mycket det finns att titta på för en liten riesen. Och vad mycket det finns att klättra på och upp ska man - går det inte idag så går det säkert i morgon. Himla trevlig inställning till livet tycker jag. Vad finns i ett stuprör och vad finns under löven - ja det är viktiga saker att kolla av när man är en liten bebbe. Köket i all ära är ju bra miljöträning, att få höra diskmaskinen för att inte tala om våran hysteriska kaffebryggare som låter som 15 förkylda älgar på en gång(inte för att jag hört en förkyld älg) men den åker inte ut förrän dom små änglarna flyttat. Vi bor ju på landet och det gäller ju att utnyttja det som finns, för det är ju det dom små liven kommer att ställas inför i sin vardag när dom flyttar.Här kommer några bilder från vår mysiga promenad.

Ha det skönt alla

Ovido - Quiz & Flashcards