Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Åh en till Vildadotter

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11


En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.


Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka samla några utav småttingarna under semestern.

Bara grilla lite och ha det mysigt.         

ÅH, det hade vi - sicken tur med vädret varmt o gott och hela 5 syskon från kullen kom och alla lekte så fint med varandra.


ÅH, dom lekte å lekte å lekte

   


Alla bebbarna fick en liten tillsnyggning utav Helen genom att få öron, hals och rumpa klippta.


Vi fikade och njöt i solskenet och lite senare på kvällen så grillade vi.

 Behöver jag säga att Helen o Jenny hade pastasallad med massor av vitlök i  med sig - gissa vem som smörjde kråset mest  naturligtvis undertecknad.  


Saga med matte Johanna (eller är det husse?)


Himla trevligt hade vi och tiden gick alldeles för fort trots att vi inte skildes åt förrän det var nästan mörkt.

Mätt och belåten över att fått träffa alla goa och trevliga ägare och rumpenissar så följde jag med Jenny och Helen hem för övernattning.


  Inga-Lill med matte Fia 



  Inga-Lill o Helen som är i fixartagen  

Fram kom ett jättevackert elegant flickhuvud med mörka mandelformade ögon.  


Jan med Truls som också fick finna sig i att bli putsad.


Husse blev också erbjuden lite klippning men han behöll kepsen på. Även den pojken börjar växa till sig  - nu pratar jag om Truls,

 dom blev ju 8 månader här i veckan och det är ju en ålder då många rent ut sagt ser bedrövliga ut. 

Tack allesammans för att ni kom  



 Entre´n till Brunnsparken i Ronneby, så fin!


Efter en rekorderlig frukost så ställdes kosan på söndag morgon till Ronneby och det var nog tur att vi försett oss vid frukostbordet för det blev en bit att gå med alla prylar .

 


En ung och mycket vacker Shot

  


Så himla lik sin mamma.


Det var inte så många riesen anmälda men det var bra klass på dom som var där.


Undrar vem Helen har spänt blicken i?

  


 Dom små vovvarna på bilden är Ella stående och Vinnah liggande. Tror dom fortfarande var lite trötta efter gårdagen men jag måste säga att min lillfis är himla lätt att ha med sig. Har faktiskt en av och påknapp.


Här blir Ella lite frissad utav sin matte

 


  Nu rymmer jag ser det ut som hon tänker och det är precis vad hon gör bråkdelen av en sekund senare.


Här står Jenny med Shot och skryter för några bekanta.

 


 Hur det gick?


Jenny blev BIR och fick Cacib med Shot och visst var Shot en mycket värdig vinnare. Dom rörelserna som den tiken ligger inne med är såå vackra och flytande sen gör det ju inte ont heller att hon har en supersträv päls och är mycket välkonstruerad.


Jenny och Shot


Vi får tacka för supporten  -  Kerstin o Jan samt Johanna med dotter dök upp och hejjade på.


Min lillfis blev BIR-valp och som sagt konkurrensen var ju inte mördande precis  Hon fick en jättefin kritik i den stod bland annat att hon hade en svart sträv päls för sin ålder. I stora ringen åkte vi ut men jag är jättenöjd för hon uppförde sig exemplariskt både stod och sprang fint. Jättebra träning.


 Jenny och Vinnah   

 Tack snälla Jenny o Helen för sovplats, det vi stoppade i magarna och sist men inte minst det trevliga sällskapet.


Alla er andra önskar jag att ni ska


HA DET BÄST

  

 
 
Fia

Fia

20 augusti 2011 18:12

Jag blir lika imponerad varje gång jag ser dessa otroligt vackra riesenschnauzers.
Nu har Inga-Lill trimmats ytterligare och snart ser hon riktigt bra ut :P.
Tack för träffen i torsdags. Det är så mysigt att få träffa alla :)
kram tills vi hörs igen
//Fia

http://www.fianathome.blogspot.com

Barbro

20 augusti 2011 21:02

Du må tro att jag blev snopen när jag fick se Inga-Lills förvandling pälsmässigt;)
Att hon är ett charmtroll det har vi förstått!Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Av Barbro - 7 augusti 2011 08:49

Hoppan! vad tiden går.   En hel månad har gått sen man åkte upp till Riesenlägret och jag har jättemycket att berätta men nu är det ju liksom gamla nyheter.Så det får bli den kortkorta versionen men ni som inte varit där: Åk dit.   Jag kom...

Skapa flashcards