Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Miniläger i Nybro

Av Barbro - 16 maj 2011 14:00



I fredags så var vi ett gäng glada Kantbergare som träffades i Nybro för att ha lite trevligt tillsammans och ställa ut.

Så här fint hade vi det utanför campingstugan som jag delade med Birgitta och Marie.


Så vackert!

  


 Det tyckte även Riss och  Exit som passade på att svalka av sig.

På kvällen grillade vi och åt gott, lite vin slank väl också ned innan det var dags att krypa till kojs.

Som alltid så hade vi himla trevligt och stämningen var god men ärlig  

 Omgivningen var jättefin men det var nog den minsta 4-bäddsstuga som jag varit in i men vi skulle ju bara sova och vi fick precis plats med våra 3 hundar.


Här sätter Lena upp ett förmaningens finger om att nu ligger ni stilla grabbar.

 


Himla trevliga hundar är dom allesammans och  det känns så bra att alla som var med är aktiva med sina änglar och tränar på.



Men Helen,   vad hittar du i min kasse ????

 


Vi hade tur med vädret för det regnade inte någon dag trots att det såg hotfullt ut under lördagen

så då kom det nya utställningstältet upp men jag tror inte någon satt inne i det.  



Ella eller Vannah Vildadotter som det står i stamtavlan.

 

 Å ibland så får hon heta bortbytingen men domarna tyckte om henne så hon fick HP båda dagarna men blev placerad som nr 2 efter min egen rumpenissa. 


Mossan!   Ditt knä har krympt   

  Som ni märker så är det lite blandade bilder och framför allt så träffades vi för att göra nåt kul tillsammans.

Att det sen gick ruskigt bra gör ju inte ont!


Vinnah Vildadotter     eller bulan eller rumpenissan,

 ja mina vänner kärt barn har många namn.

Att visa valp är inte lätt, i alla fall inte min snorpa

hon tyckte att bita i mina kläder eller kopplet var betydligt roligare men här kliver hon på väldigt bra så visst kan hon.

 Försöker alltid hålla avstånd för att inte störa hunden framför men här blir det stopp.

 Roland Fors dömde riesen och även finalen. Han blev mycket förtjust i det han såg och Vinnah blev BIS-valp (4-6 mån.)

JIPPIE  Kändes ganska skönt att komma hem på söndagen och berätta att den lilla loppan blivit BIS-valp x 2


Zammie även hon en BIR-vinnare!!!


Matte Marie visade Zammie i juniorklass först fick hon excellent, ck och så småningom blev hon BIR, sedan i finalen blev hon oplacerad.  Den lilla damen är ju bara 13 månader så på söndagen tyckte hon att det räckte så då ville hon inte visa sina vackra tänder men hon var inte dum på nåt sätt eller att hon sänkte svansen.

 Ville bara inte som ungdomar i bland får för sig, så det är bara att träna på. Snyggt jobbat Marie!!!


Shot och Jenny  

Shot åkte på att hennes päls var lite kort men hon fick excellent, ck och blev 2:a Btkl båda dagarna med superkritik.

Som vanligt mycket flott visad av Jenny som verkligen kan plocka fram Shotens flytande rörelser.

  

Exit debuterade också för för första gången i juniorklass fick excellent på lördagen men inget ck lite ung tyckte domaren.

 Men på söndagen gick det desto bätte med excellent, ck och en BIM-placering. Snyggt jobbat av matte Lena som fick en mycket fin kritik utav Fredrik Norgren på sin fina pojk. 

Duktiga tjejer som visar sina hundar så fint, stolt jag blir. 


På söndagen blev Dezzie (kennel AngelRiesen) BIR även hon en underbar tik.  

Som vi håller tummarna hårt för.

Dezzie och Vinnah har samma pappa. Även på mödernet är släktskapet stort hur är det man säger: äpplet faller inte långt från trädet.  

Pappa Brandy finns för tillfället i Ryssland och har blivit rysk champion + en hel radda med andra titlar.

 Vi bugar och bockar.

Exit BIM och Dezzie BIR på söndagen!!

Vad kan man säga om Exit? 

 Ja, en stor och snäll pojk, en sprallgök men duktig på att spåra. Så även husse Roger börjar tycka att detta med läger, spår och så vidare är kul.

 Så där ser man vad som kan hända när en nisse flyttar in. Roger var alltså hundrädd innan han träffade Lena och gick gärna över gatan för att slippa möta en hund.  


Vinnah Vildadotter    

Tyvärr så är jag ingen stjärna på det där med att ta kort och man får ju sällan något kort på sin egen hund men här så tar Lena tag i saken eller rättare sagt i min lilla nissa.

Vinnah blev även på söndagen BIS (4-6 mån)

Jag har ju ofta kameran med men av någon konstig orsak så blir den oftast liggande i bilen.
Jag tror alla åkte hem mycket nöjda med sin helg för det hade ju gått super för alla och mycket trevliga och bra domare, hade vi

 + att utställningen var mycket bra arrangerad.


Ella, du glömmer väl inte mig mossan????  

Tack alla goa som var med, så himla roligt och ett stort GRATTIS till er alla!

Tills vi hörs mina vänner    HA DET BÄST

  




 
 
Ingen bild

Pia och Ester

17 maj 2011 08:18

Stort grattis till alla fina resultat!
Så tråkigt att Ester blev skadad..... hon hade slagit alla med häpnad ;-))
Tassen är i alla fall på bättringsvägen!
Längtar till Kostalägret! Ska bli såååå kul att träffa alla!

Barbro

17 maj 2011 17:24

Skönt att tassen är bättre - ja, lilla Ester är en riktig goding även hon. Det såg jag ju i torsdags när vi träffades!
kram

 
Ingen bild

Camilla och Diego

17 maj 2011 11:30

Ett stort grattis till Er alla, himmel vad duktiga ni är. Kantberget står verkligen för snygga och goa hundar. Roland Fors var även domare när Diego ställdes ut och ålade runt på marken:) fniss,fniss. Mycket snäll och bra domare måste jag säga:) Lena vad snygg du är i håret!!!
Kram
Camilla

Barbro

17 maj 2011 17:22

Ni är världens bästa!!!

Jag är superstolt över er mina vänner. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards