Direktlänk till inlägg 1 april 2009

På väg mot stora skogen

Av Barbro - 1 april 2009 13:30

Vilket underbart väder, alla småfåglarna har fått stora fnattet och sjunger att nu är det vår. Så mamma U och jag tog med oss alla rumpenissarna på promenad i riktning mot stora skogen - å du milde vad mycket det finns att titta på för en liten riesen. Och vad mycket det finns att klättra på och upp ska man - går det inte idag så går det säkert i morgon. Himla trevlig inställning till livet tycker jag. Vad finns i ett stuprör och vad finns under löven - ja det är viktiga saker att kolla av när man är en liten bebbe. Köket i all ära är ju bra miljöträning, att få höra diskmaskinen för att inte tala om våran hysteriska kaffebryggare som låter som 15 förkylda älgar på en gång(inte för att jag hört en förkyld älg) men den åker inte ut förrän dom små änglarna flyttat. Vi bor ju på landet och det gäller ju att utnyttja det som finns, för det är ju det dom små liven kommer att ställas inför i sin vardag när dom flyttar.Här kommer några bilder från vår mysiga promenad.

Ha det skönt alla

 
 
Ingen bild

Pernilla Lindell

1 april 2009 14:33

Hejhej!
Sicket underbart väder ni har. Här i Malmö är det iochförsig varmt men molnigt och tråkigt! När man dessutom ser rumpenissarna ute så blir man helt sjuk av längtan!
Kram från Malmö

 
Ingen bild

kastrullhäxan

1 april 2009 15:55

Barbro!
De är så underbara att titta på.
Tänka vad lycklig ni kan vara alla som får hämta hem en "rumpnisse" snart.....
Kram
Annika och Sasso som blir 7 år på söndag

 
Ingen bild

Karin Gerell Lundberg

1 april 2009 16:10

Barbro,
vilken lycka att få gå en solig vårpromenad i sånt´fint sällskap, det är du verkligen värd!
Vi ser framemot ytterligare en "bergget" i familjen!

Kram Karin

 
Ingen bild

Monica Kyrk

2 april 2009 09:10

Jag blir på så bra humör när jag loggar in här och hittar nya bilder och berättelser på/om lakritstrollen :) Ibland när det går lite lång tid mellan nyheterna så kommer jag på mig själv med att logga in här typ en gång i kvarten... är det det som kallas för manisk?

Kram,

Monica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards