Alla inlägg den 13 april 2009

Av Barbro - 13 april 2009 21:50

Jisses vad tiden går fort - det har varit påsk men den hann jag knappt uppfatta. Senast 06.15 är jag uppe och sen rullar dagen på i ett rasande tempo med hundar o bebbar o lite prat i telefonen. Hemmet förfaller och så även jag - fast så länge hundarna släpper in mig så tar jag det lugnt. Försöker tillbringa så mycket tid med rumpenissarna som möjligt men det hade inte gjort nåt om dygnet hade haft dubbelt så många timmar. Vi går våra små promenader och hittar på lite kul efter vägen, som liten bebbe är världen full av spännande saker som måste undersökas , klättras på, grälas om och bäras på.

 Fast det är vackert med tidiga mornar och fåglarna sjunger lite extra vackert då tycker jag. (färghållning, kallas det visst)

Ja du Monica, din lille rumpenisse har nog inte en chans utan kommer att bli ett väluppfostrat skägg och jättegrattis till ditt svarta bälte, nu vet jag att ett rumpetroll går säkert med sin matte på stan. Allvarligt talat så är jag inte orolig för att nån av er, inte skulle göra ett bra jobb, det är bara jag som börjar få separationsångest, å andra sidan så börjar den redan när valparna föds. Dom små änglarna är änglar men även små monster - blir dom lika bra som mamma Urchin, mormor Pillan, mormors mor Emma o mormors mormor Cassandra och hennes mamma Andra - (dom tre sista har bott här hemma) - ja, då  får ni underbara familjemedlemmar som är sociala, samarbetsvilliga, nyfikna till max (mycket positivt) kampvilliga och med det menar jag viljan att aldrig ge upp om det blir tungt i ex.vis spåret. Det är faktiskt roligt när andra hundmänniskor tittar imponerat och tycker att man har en bra hund och är dom sen snabba och glada i lydnaden, vilket riesen är om man tränar positivt. Ja, då räcker superlativen inte till.

Näe, ska försöka få in ett par bilder också och hoppas på att tekniken fungerar som det ska.

Den liggande lille hunden är Äventyrlige Bond.

På det ena kortet säger dom små rumpenissarna: nu drar vi till skogs.

fast på det tredje så är allt hemma bäst.

Nu ska jag alldeles strax rasta och bjuda småtrollen på lite gott.


Nu mina vänner - tack o godnatt


Ovido - Quiz & Flashcards