Alla inlägg under mars 2009

Av Barbro - 31 mars 2009 16:13

Idag så var det flickornas tur att få vara ute en stund på egen hand. Det är inte lätt att hinna med att ta kort kan jag berätta. Alla mår bra och det är full fart och det är dags att höja grinden in till hagen. Äbba är första rumpetrollet över men dom andra tränar för fullt. Själv har jag helgarderat för att inte kunna städa och putsa fönster här - har fått en inflammation i ett muskelfäste i axeln (och ont ifoten, ja det är nästan skrattretande om det bara inte gjort så ont). Fast fönstren lär väl finnas kvar - får väl lov att säga som en moster sa till sin systerdotter när hon krossade foten i en olycka. Tur att det inte var "huvve".                                                 
           Översta bilden är på Selma som är närmast och på Bella längst bort.        Dom två korten därpå är båda på Selma.

Sen kommer ett kort på Bella som provar gammelhusses skor.                    5:e kortet är på Äbba.

6:e är på Raffa och är det enda som blev bra men är riktigt bra om jag får  säga det själv.                                            
                                                  
Det sista är på Äbba och lövet.

Och med det

Ha det

Av Barbro - 30 mars 2009 13:17

Idag skiner solen och det är hopp om att våren inte är så långt borta. Så i dag har grabbarna Bus fått komma ut för första gången och det fanns ju en hel del att upptäcka. Kanske en ny karriär för två av rumpenissarna - som däcksbytare - det ser ju nästan ut som om dom funderar över det.

 Imorgon hoppas jag på att kunna lägga ut lite nya bilder på flickorna.


Översta kortet föreställer en Äkta Rekyl.

Nr 2 o 3 är Monicas herre som kollar in "kisseträd" och sen kliver upp för vår lilla trapp som ingenting.

Bild 4 är dom tremusketörerna med Rufus längst ned till vänster i bild. Han med nagellack ihuvudet är Prenillas Ceasar och "helfiguren" är Marias och Mikaels ögonsten.

Bild 5 är bilmeckarna Ceasar och "helfiguren"

Av Barbro - 29 mars 2009 15:58

Oj, oj - det har stönats och pustats i vårt kök dom här sista dagarna och många kommentarer har hörts.                                            
                          Här är den - näe det är den här -jamen den här e´de ju. Lika som bär eller i alla fall som små riesen och framåt o glada är dom allihop. Tänder har alla och vet att använda dom - inget fel på gripandet är det heller. Kamplusten finns i stora mått och sen är det upp till var och en vad man gör med sin valp.Tyvärr hade jag inte kameran med in i baren -en rumpenisse var på väg in under soffan - så bara ändalykten syntes - och man riktigt såg hur han pressade sig in under den och rumpan liksom bara växte och ändrade form och blev nåt flodhästartat. Det kortet hade jag velat ha.

Prövade att ta några kort på trimbordet men det är inte lätt men här är dom i alla fall 2 st flickor  5v+1dag.

Älskvärda Bella på trimbordet både sittandeoch stående.

Ärliga Äbba står och sitter på blå fäll.

Sist men inte minst charmgossen Rufus som bara måste få vara med på bild.

Av Barbro - 28 mars 2009 16:12

Idag kom Urchins matte Jenny o husse Henning samt de två små prinsessorna (lillmattarna) och hälsade på mamma U - behöver väl inte säga att hon blev glad. Dessutom så fick hon present - 2 st goda ben som hon haft fullt schåå med att gömma på trygg plats. Ska bli spännande att se om hon kommer att visa dom för sina rumpenissar.

Även idag har vi haft besök och inte heller där blir det nån katt - känns skönt att alla är precis så seriösa som jag trott per tel. Men det är ju klart CG och Helena kommer ju imorgon.

Skojjar bara - dom är helt underbara.

En natts sömn kan göra underverk (på mig) och dom små skäggen är helt utslagna efter besöken. Så jag hade inte hjärta att slita upp dom på golvet en gång till utan dom fick agera fotomodeller i hagen.

Men det kommer mera.

Ha det

Av Barbro - 27 mars 2009 18:28

Hallå alla!

Idag har ytterligare tre jättetrevliga familjer varit här och ingen av dom behöver köpa katt. Men jag är trött - behöver nog mycket miljö+social träning om man ska gå efter hur "sleten" jag känner mig. Men himla spännande och roligt är det samtidigt att få träffa förväntansfulla blivande valpägare.

Och det ska ni veta att ni får ringa hur mycket som helst (bara inte för sent) om det är saker ni undrar över - det finns inga dumma frågor bara dumma svar.

Nu ska jag placera mig i soffan och bara pösa. Ska ta lite nya bilder morgon. Tills dess

ha de

Av Barbro - 26 mars 2009 17:00

Först ut att hälsa på här i Skolebo var Monica och det blir ingen katt där (internt skämt)

Den gossen blir nog väluppfostrad och han blev väldigt trött som ni ser på bilden över besöket.

Har kurs på klubben ikväll så detta skrivs i all hast.

Ha det

Av Barbro - 25 mars 2009 16:57

Idag har dom små rumpetrollen fått klorna klippta och blivit lite putsade på runt tassar o rumpa. Dom fick komma ut i köket för första gången - det var där allt skedde. Dom blev så trötta så - det är minsann jobbigt när man är bara 4 v.  och 4 dagar. Dom fick även pröva på att stå lite fint på trimbordet - det är ju sånt man måste kunna när man kommer till veterinären och till trimmaren.

Måste lära mig att skriva text till bilderna -  lillknatten som är framme och tittar och sen gör lekutfall mot säcken - ja så härligt och sen såg dom ut som på den nedre bilden när dom kom tillbaka till baren. Fast man riktigt hörde att dom sa: försvinn mossan - vi vill sova.


Så, ha det alla.

Av Barbro - 24 mars 2009 17:56

Jag har en fruktansvärt ful egentillverkad "grind" för att mamma U  lätt ska kunna ta sig in till sina rumpenissar.  Men nu finns det bildbevis på att snart så är det rymmardags se ovan. Redan nu så består många kort utav svansar som är på väg ut ifrån bilden men tack och lov för digitalkamera - fast har ni tänkt på vad batterier man hela tiden håller på och laddar.

Vad glad jag blir att du Annika är inne och tittar (en jättego tjej för er som inte träffat henne) hoppas att ni alla får göra det.

 Jag är sååå lyckligt lottad som har så många goa valpköpare som blivit riktiga vänner under årens lopp.

Men det är ju klart att riktigt alla får man ju inte samma kontakt med - i början så brukar jag ringa en massa men nu så är det ju mest ni som får ringa för det är ju ni som är nyfikna.

Men jag hoppas på att ni kommer att skriva lite inlägg i gästboken/bloggen när ni får hem er lilla ängel och fortsätter med det. (annars ringer jag)

Ha det nu riktigt gott

Ovido - Quiz & Flashcards