Alla inlägg under september 2011

Av Barbro - 10 september 2011 18:34


   Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt.

På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag fick glädjebesked över att nu var Wilma parad med Puccini. Sicken lättnad att allt gått i lås.   Jag var så uppspelt över detta så det slank ned en nubbe till alla 3 kräftorna å´det är inte ofta som jag dricker sprit men här satt dom bra.

Ola med Ester  Hhimla Himla bra att kunna dela på hund och mycket duktig är den lilla godingen. Ester spårar med vem som helst inte dåligt när man är så ung.  

 Bra drag i den linan!       två



Två stycken sockertoppar

 

Ester: nedrans lina

Men är man riesen så fixar man det mesta.

Här har du pinnen matte - kan man få en godis nu då??   


Vilda väntar på sitt spår               


Här får man hänga på - slutet låg på typ sjöbotten med klappersten lite konstigt var det kanske när hon kom ut från alvarsmark till detta men hon löste det bra.


Vilda motionerar matte!


Birgitta lever farligt           Jag


Jag spårade även med Vinnah varje dag men här är det ett löst påvis efter en liten markeringsövning.

 Fast den blev inte som tänkt var -  Vinnah hittade inte sin rulle/leksak utan snor helt sonika Birgittas keps.


Måste ju ha nåt med mig tillbaka   å´det var ju helt rätt tänkt.


Birgitta bakom busken utan sin keps  

 


Här nedan ger Helen diriktiv hur hon vill ha det med Zacke och figgar.

 Längst till vänster ser vi Håkan med lillhusse Erik och så Lilli. Dom spårade också varje dag och gjorde några vindmarkeringar.

 Bland annat så var dom upp vid Neptuni åkrar som är så välkända för sin blåeld och klappersten. Det hade gått klockrent att spåra där

visserligen var spåret inte så långt och det var klokt tänkt

 för ökar man svårigheten med underlaget så ska man minska längden på spåret.


Vi lyssnar och lyder.

  

 

Påvis och fort ska det gå!

  


Fast jag kan vaa lydig också tror jag Zacke säger. 


 Några tomslag och figge åt andra hållet.

Även Ella visade sig på styva linan  och gjorde några vind/markeringsövningar.


Jenny och Shot spårade men hamnade inte på bild.

Det gjorde inte Adina o Mattias heller som debuterade som figge med bravur även deras Zacke fick pröva på ett par vindmarkeringar + att han fick spåra.


Dit bort!

  


Visst mossan!  


ÅH visst är dom duktiga våra nissar

även Roggan med Exit både spårade och fick pröva på ett par vindmarkeringar.


Mycket att diskutera!


Vet inte hur många gånger jag belåtet stönat över att det var så mysigt tack alla goa för att ni kom och förgyllde i alla fall mina dagar.  

Ester Vildadotter görs i ordning inför utställningen som var på lördagen. Zammie, Zacke och Exit fick alla excellent och Ester blev BIRvalp och slog min lilla loppa.

Snygggg - Ester med matte Pia!  Stort Grattis!!!   

   Måste bara ta med några naturbilder.      

  Zammies bästa vän och säkert husse Bengts också! 

 Å`det är ju klart att en liten kvarn ska vara med också från vindarnas ö.

 


  Vilken idyll!   


Det blå ljuset!     


Slutar med ett alldeles speciellt tack till Bengt som låtit oss ta del av dessa fantastiska bilder.


Ps. Fick precis reda på att Jenny med Åh en till Vildadotter (Shot) blivit BIR i Sofiero SKK

  

Ett stort Grattis till dig, Jenny!!

Tills vi hörs mina vänner


HA DET BÄST 

 

Av Barbro - 10 september 2011 14:32


Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt.

Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.


Birgitta och Zammie - full fart framåt

  


 Inte i spårskogen men väl ute på alvaret. Passande nog så spårade vi mycket ute i Hunderum och dom var duktiga våra rumpenissar.


Lena med Exit (tror jag)

  


Flera av oss träffades redan på onsdagen så vi hann med väldigt mycket jobba hund och det kändes jättebra.


Riss: Dö matte, finns buse här borta - släpp för tusan hakar!

  


 Eftersom vi inte var så många så hann vi med både att spåra och lite vindmarkeringar.


Detta bör vara Riss efter sitt spår. Vill leka --- Jaaa.a

 


  Birgitta med Zammie gör sig redo för en vindmarkering.


Tror även Zammie säger: Dö mossan - buse på Alvaret!

 


Även min lilla Vinnah Vildadotter fick pröva på vindmarkeringar men tänk vad svårt det blev när Lena gömde sig bakom stenmuren.  


Mossan! Får figgar verkligen gömma sig hur som helst?? 

 


  ÅH!  Där e´ru ju! 


 Här står undertecknad som mottagare  på en budföring  


Vi hade en sån otrolig tur med vädret så det finns inte. Det sägs att den här sommaren är en av dom absolut regnigaste på många år men själv måste jag säga att jag tycker det har varit mycket bra väder.

 Började med mitt Kostaläger, riesenlägret, valpträffar på olika håll. Nu är det bara Välalägret kvar och vi får väl hoppas på att vädermakterna är oss nådiga även då.


Kan inte låta bli att lägga in en lite dramatisk molnbild.

 


 Skall försöka lägga ut lite bilder i morgon också för nu kommer mannen i huset och säger att kaffet är serverat.


Tills vi hörs

 HA DET BÄST 

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards