Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Flera Vildadöttrar

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25



I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  .

Lite senare dök även Lena med Överste Riss och Exit upp.


Vi träffades på Torsås Bk för dit hittade alla  (utom ett par som körde på GPS:en.) GPS och PMS, ja det kan bli förvecklingar, oj,oj.

Dom små syrrorna började dagen med att presentera sig med att säga det var jag som hade tutten till höger osv. när vi var små, äh skoja bara.


Sååå roligt dom hade och dom lekte såå himla fint med varandra.
 


  Till min glädje dök Inga-Lill upp med sin familj och där mina vänner tappade jag hakan för i Sölvesborg på den träffen så var det ett litet lurvtroll som kom.

Nu fick vi se en liten riesenflicka med sträv och svart päls . (visserligen behöver hon bredda mycket i fronten och lägga på sig ett par kg) men det kommer.


Inga-Lill

    Kolla in Inga-Lills vackra huvud  


Ester, snygg tös även hon. 

 

Ester kom nytrimmad utav sin matte Pia som verkligen gjort ett kanonjobb  och när vi fikat och pratat och fikat igen så fick dom små bebbarna visa lite av vad dom lärt sig sen sist.


Pia och Ester  


  Lite lydnad gör ju inte ont utan underlättar i vardagen och jag tror nog att dom här flickorna har fått mattar och hussar som förstår att ta till vara på dom.  


Pia och Ester spårar inne på agilitybanan.

 


  ÅH, visst var dom duktiga även där. 8 månader gamla!



Lilli och husse Håkan leker

 


  Husse visade lite trix och hade en liten Lilli som var så doooktig.


Håkan och Lilli inför spåret!

 


  ÅH, visst kunde även hon spåra med bravur. Nu är Lilli lite långhårig men har en sträv päls och vad jag såg en snygg rumpa. Husse var lugn och trygg så visst plockade även detta ekipage många pluspoäng.


Så himla trevligt att kunna samlas några få timmar och prata å´fika.


Naturligtvis hade ju dom små Vildadöttrarna första prio, men det är ju också roligt när det visade sig att alla vi tjejer gillade loppis starkt

fast dom manliga deltagarna var nog måttligt roade.  När vår tid tillsammans närmade sig sitt slut

så dök det upp några andra träningssugna på klubben Ingela, Freddy o Lotta å´några till som jag inte känner.


Visst är det en dramatisk bild  även om det inte går att se vem som finns där.


Lena går efter en av sina grabbar i spåret

  


När dom små rumpenissorna vände kosan hemåt så åkte Lena och jag i väg till Halltorp för att spåra med våra hundar på stubbåker.


Vilda spårade mycket bra och Vinnah fick spåra på fotbollsplanen och nu måste jag nog säga, att nu vet hon vad det är hon ska göra.  

 

Riss och Lena!

  


Riss fick avsluta med ett spår även han på planen och vi tränade även budföring. Lena hade varit duktig och tränat sen sist

som sagt det är bara att "påat." 

Naturligtvis så frågade jag om lov om innan vi tränade på planen och det var tummen upp. Tack!


Hälsning från Kent med Drutten att nu har dom klarat lydnaden inför försvarsmaktprovet.   Grattis


Ja, det händer mycket och nu ser jag fram emot en uppfräschning utav sökkunskaperna så det blir en helg i Kosta som bruksan står för. Vi kommer att samlas fredag kväll och det ska bli så spännande och roligt och vi är några från klubben så tanken är att dra igång en sökgrupp.


JIPPI!!!


Tils vi hörs mina vänner.

HA DET BÄST

  

 
 
Ingen bild

Pia och Ester

25 augusti 2011 10:26

Tack själv Barbro för en mysig träff! Utan dig som uppfödare hade vi inte haft lika kul, du är enastående!
Verkligen kul att se fyra små unga töser vara såååå trevliga, å vad de lekte!
Nu är vi tillbaka i vardagen igen. Ester är hos sin daghusse Lasse när vi jobbar. Ola, han och Ester var ute tillsammans och la spår i söndags, det gick kanon!
Lasse, en underbar man över 75, överraskade oss med en nybakad äppelkaka när jag hämtade Ester i går. Kan vara för att jag frågade vad han gjorde med alla sina äpplen på tomten ;-)
Vissa har det bra eller hur!

Hoppas att så många som möjligt kommer till Böda en sväng för lite träning och umgänge!

Barbro

26 augusti 2011 08:28

TACK!!

Hoppas också många kommer till Böda, och det ser faktiskt så ut. Men dom flesta kommer fredag kväll - det är ju så att dom flesta måste jobba;)
Stor kram på er!

 
Fia

Fia

25 augusti 2011 12:17

Tack för senast!!
Nästa gång vi träffas och fikar, vill vi hemskt gärna vara med och träna lite spår. Nyttigt och roligt med lite omväxling.
Kanske kan träna lite ringträning ;)) nu när hon börjar se ut som en "riktig" Riesen!!
Hon är nu stora damen för idag såg jag att hon löper.
Ha det så bra <3
kram från oss alla

http://www.fianathome.blogspot.com

Barbro

26 augusti 2011 08:24

ÅH, stora damen!
När vi träffas är det ni som styr vad ni vill träna/ha hjälp med så försöker vi fixa till det. Ni får så gärna visa era fantastiska ala´tjyvspår.
Stor kram till er alla;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Av Barbro - 7 augusti 2011 08:49

Hoppan! vad tiden går.   En hel månad har gått sen man åkte upp till Riesenlägret och jag har jättemycket att berätta men nu är det ju liksom gamla nyheter.Så det får bli den kortkorta versionen men ni som inte varit där: Åk dit.   Jag kom...

Skapa flashcards