Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Goo och Glaa midsommar!

Av Barbro - 23 juni 2011 18:36




Uuuuh, vad tiden går fort och det gäller att njuta allt vad det går.

 På min önskelista sen lång tid tillbaka har det stått en vattenkanna av zink för en sån fanns när jag var barn och nu har det blivit väldigt trendigt med sådana saker i trädgården

men så har ju priset blivit därefter och jag har då hellre köpt blommor istället. Men igår fick jag en!!!!   Bara fick så där

tänka sig, bara fick.  

Såå glad man blir, ja med följde även en zinkhink kommer att bli så läcker med blommande krasse till hösten.


Å så fin !!!  


Det kommer små rapporter om dom små rumpenissarna och här nedan kommer ett av dom.



Hej Barbro!
Hoppas ni hämtat er från lägret. Jag har tittat på alla bilder både i
galleri och på din blogg. Det ser så härligt ut. Må tro det var lärorikt :)


Här hemma lunkar tiden på. Det har varit lite si och så med denne kroppen.
Jag är lite känslig för värmen som nu är här och mina leder och muskler
protesterar hej vilt. Men man får ta det som man har det - så går det mesta.
Inga-Lill är en helt underbar hund. Vi har aldrig någonsin haft
motsvarande...sant!!Man kan bli så uppgiven på henne så man vill lägga sig
ner och skrika rätt ut -  för att nästan sekund ha henne i knäet och pussa
på clownnosen. Hon är ljuvlig. Vår son är en ytterst hundvan grabb. Han är
uppväxt med massor av hundar runt omkring sig och har stort hjärta för var
och en av hundarna men Inga-Lill har gått rätt in i grabbhjärtat på honom.
Han pratar och grejar med henne så fort han kan. Vi skrattar oss fördärvad
av hennes påhitt. Vad händer i en schnauzerhjärna??? De är ju helt galna!!
Hon har lyft mitt hundhjärta. Det trodde jag inte jag skulle få uppleva det
fler gånger men hon är sååå älskad från första stund.
Denna underbara ljuvliga lilla mustaschbrud.
Vi är dig evigt tacksam.


Kram Fia&Co


Mustachbruden Inga-Lill

 

Idag så fick jag rapport om två små killar på dryga året som helt plötsligt upptäckt att det finns spöken bakom varje knut

 - dom små godingarna  

Så skönt , dom håller ritningarna för en liten riesen under utveckling. För det är ju så här att dom är ju inte några hjältar när dom växer upp för en för kaxig liten nisse kan väldigt snabbt bli en död liten nisse. (men nu har dom ju mattar och hussar med sig)


Nu säger mitt lilla hjärta (Vinnah) att hon vill gå ut och det ska vaa nu, så

ha en goo och glaa midsommar


Tills vi hörs mina vänner HA DET BÄST

 
 
Ingen bild

marie o Zotis

23 juni 2011 22:36

Hej Barbro!
Grattis till den fina kannan den kommer du säkert att ha nytta av.Det är så roligt att läsa i din blogg och att vi valpköpare är såååå glada för våra underbara hundar.
Ha en riktigt glad midsommar.
Varma hälsningar från marie,Zotis och Bengt.

Barbro

24 juni 2011 07:51

Tack Marie!
Ja, kannan är läcker och jag blev jätteglad för den. Sen kom den liksom så oväntat i min ägo så det är också själva gesten som man blir så himla glad för. Ha ni också en goo midsommar, kram.

 
Fia

Fia

24 juni 2011 12:10

Glad Midsommar!
Önskar Fia med alla små och stornosarna! :)
KRAM

http://www.fianathome.blogspot.com

Barbro

24 juni 2011 15:57

Tack detsamma Fia å´gänget. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards