Alla inlägg under oktober 2009

Av Barbro - 16 oktober 2009 12:01

Vi gick ju en kurs i rallylydnad min lilla pussgurka och jag förra hösten, då lovade jag i ett svagt ögonblick instruktören att jag skulle vara med och tävla en gång.

I våras så var tävlingen och Vilda löpte - fick på nytt upprepa löftet om att vara med till hösten då vår kära instruktör gått vidare och blivit domare.

Men milde tid vad man glömmer - det var till att repetera minsann - man vill ju inte göra bort sig alldeles - jag menar, det kan man ju göra ändå.Förvånad

Det var 13 startande ekipage och naturligtvis så fick vi nr 13 inte för att jag är skrockfull men det kan ju vara skönt att få det gjort så att säga. När 9 ekipage kört så öppnade sig himmelens portar och det bara vräkte ned isande kallt regn. Det blev en liten kaffepaus sen var det bara att ut och i och för sig så fixar väl våra hundar det  - då är det väl värre med den här matten. Tycker inte om regn o rusk, så nu är det nästan så man vill gå i ide.

Kan väl bara säga att Vilda var så himla duktig så matten blev förvånad och fixade till ett förarfel - om jag skött mig lite bättre så hade vi vunit på bättre tid. Men vad i jösse namn detta är ju kul för både folk och hundar - det var så roligt att tjejen som vann är en träningskompis. (vi blev slagna med en poäng)

Maxpoäng är 100 och vi hade 97 - måste bara säga att har man en så glad och förig hund så innebär det ju att hon är precis lika glad och förig både när det gäller lydnads/bruksbiten. Men så är det det - det där med hon som håller i kopplet.

För övrigt så händer det inte så mycket, jag håller en valpkurs och som hjälpinstruktörer har jag Adina och Viktor som en del av er träffat. Två undomar på G.Glad

Även fortsättningsgruppen har bara ett par gånger kvar - så snart lägrar sig höstlugnet.

Några av oss kommer att ses i Växjö på utställningen där och det ska bli roligt att få ses på nytt.

Sen väntar jag på att Vilda ska löpa här i månadsskiftet och tanken är väl den att det ska bli små bebbar till våren.Tungan ute

Älgjakt är det, så inga promenader i skog för tillfället - så tills vi hörs alla.


Ha det.

MH

Av Barbro - 2 oktober 2009 16:08


 Lovis har kontaktövning med Gunilla 


Nån som kan bromsa tiden lite?

Det går attans så fort - hade ju lovat att blogga lite om MH:t.

3 stycken Vildabarn och 1 Urchinbarn genomförde sitt MH med mycket bra resultat alla var lekfulla,sociala och med bra kamplust och alla med ruta 1 på skotten.

Jenny och Shot som var dom som hade så kul på plan att beskrivaren beklagade att det inte fanns en ruta för en levnadsglad riesen.

Nu är det bara Uffe med Soya som skall fixa sitt MH sen har samtliga 5 i kullen gjort det.


Adina med Zodiac var också med - även han ruta 1 på skotten - lekte och kampade. Syrran Ida skulle också varit med men hon passade på att börja löpa och Loka kunde inte komma. (Zara har gjort sitt) Men det kommer väl flera tillfällen.


Tack alla ni som var med - ni är guld!!!!!!!!!!!!


Ett jättetack till Helen o Zacke som fixade världens godaste pastasallad som vi  åt med glupande aptit tillsammans + grillade kycklingfilee´r.

Jag vet inte hur många gånger jag bara suckade förnöjt över er som var med - sen var ju dessutom alla på hugget och tränade en stund uppe på bruksan.

Alla resultat läggs ju så småningom in på SKK och jag kan inte skanna in protokollen så ni får vänta.


Nu dröjer det ända tills Växjöutställningen innan flera av oss träffas men Adina och Zacke träffar jag redan imorgon.

Lite skvaller :så går dom en rallylydnadskurs tillsammans med Viktor och hans lille hund.

Adina och Viktor hjälper dessutom till med valpkursen jag har och i morgon så skall vi ut och spåra med småttingarna.


Ha det gott alla

önskar en såååå nöjd uppfödare

Skapa flashcards