Alla inlägg under juli 2010

Av Barbro - 12 juli 2010 12:30

 

 

Nu är det sommar och med det en riktig värmebölja.

 

Vilda kommenderad att sitta stilla så att det åtminstonde skulle bli nån liten vovva på bloggen.

   Kan det vaa bättre?

 

 

Kanske inte för gräsmattan som är alldeles sönderbränd men det har mannen inget emot. (slipper klippa gräset)

 

 

Nu har man hunnit vara hemma i 2 veckor efter Jönköpingsutställningen och resan som sen gick vidare  till världsutställningen i Herning.

 

 

Kennel Gloris kom till Jönköping med 10 riesen och 4 dvärgar - så himla fina dom var.

 

 Som väntat så plockade dom hem det mesta men dom två representanterna från Kantberget´s kennel skötte sig galant.

 

Shot och Zot och med den konkurrensen så kan man inte vara annat än superstolt.

 

Zoten fick sitt 3:e cert och blev sen BIM sista dagen och det mina vänner är stort, mycket stort.

 

 

Shot fick se sig slagen av dom ryska tikarna men fick genomgående jättefin kritik och med facit i handen så gjorde hon väldigt, väldigt bra ifrån sig!

 

Kennel AngelRiesen hade 2 juniorer med som har samma mamma som Yakira (Wilma) Grattis också till er!

 

 

Samma ryska hundar var sen med i Herning och kennel Gloris blev där världsvinnare med Gloris Lincoln och Shock Dog.

 

 

Jag hade förmånen att få åka och bo tillsammans med Åke och Anita i deras husvagn - många skratt har det blivit.

 

 

 

Här är dom förevigade på bild - tack mina vänner för en underbart rolig resa.

  

 

 

Ja, mina kära valpköpare - en liten varning kanske kan vaa på plats.

 

Det var så här att i glappet mellan att vara husvagnsägare eller inte, så var det Kopparboläger som alltid varje år.

 

Utan husvagn som jag var, så lovade CG och Helena - jamen du kan få bo med oss.

 

Stor - stor husvagn.

 

Ja, tack sa jag och så skedde också.

 

  

 

Nåt år efter så sitter vi på nytt i Kopparbo - jag hade egen husvagn då  och grillade - alla vi Kantbergare - då fäller CG den beryktade kommentaren:

 

Ja, vissa dom köper sig en hund och vissa dom köper sig en hund och får uppfödaren på köpet.

  

Vill minnas att jag blev ganska svarslös.

Det blev många glada skratt.

 

 

Nu börjar min gamla husvagn gå på sista versen - såå!!!

 

 

 

Mitt citronträd som jag köpte förra vårvintern.

  

 

 

 Men vi har ett par grå flugsnappare som har trädet som utkikspunkt vilket innebär även toalett.

Fast å andra sidan så fångar dom mycket småkryp som sticks och vi har första utsiktsparkett över deras bo.

Mysigt.

 

Jag har fått många små rapporter över dom små rumpenissarna och alla sköter sig och dom skulle bara våga annat.  

Den 7 och 8:e augusti är det läger.

 

Å´då hoppas jag verkligen att alla små rumpenissarna kommer. ( den enda som slipper är YaZot - 122 mil lite långt)

 

Ni kan läsa lite mera under Lägerfliken på hemsidan.

 

Troligen åker jag upp till Riesenlägret i Kopparbo på onsdag. Det ska bli såå himla roligt att få träffa gamla riesenvänner.  

 

Jag kommer att tillsammmans med Madeleine att hålla i allmänbrukset om det inte inträffar nåt speciellt. Det blir i så fall tredje året på rad.

 

Mera rapporter kommer och jag skulle ha velat lagt ut lite bilder på snyggingarna Zot och Shot men hopas på lite bidrag från dom som var lite flitigare med kameran.  

 

Slutar med ett kort från WDS - vinnarna 

Tyvärr är det inget bra kort men det är i alla fall nåt.

 

Tills vi hörs mina vänner - ha en underbar sommar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards