Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

Rumpenissar och fågelsång

Av Barbro - 22 maj 2011 10:00



 

Vår finns det något underbarare!

Lite uppdateringar sen sist. Sluggo med Patrik och Rose-Marie har varit på utställning i Överkalix och fått excellent, ck och där blev han sedan BIR.

Ja, Sluggo alltså, var det som ställdes vet inte riktigt hur husse Patrik skulle fixa en sån bedömning vi får kolla med matte.  

 I lördags så var dom i Piteå och det resulterade i excellent och en kanonkritik men var lite busig för dagen.
Men även han en jättesnäll pojke som vill väl och älskar sin matte och husse över allt annat.


Sluggo Him self!  

Måste säga att jag tycker om det jag ser en jättehärlig gosse!

Jag vet att en hel del benhår och brösthår har försvunnit i putsningen.


Världens bästa Sluggo, det är jag det!! 

 I fredags träffades Jenny och jag för lite vidare tips om vad man kan göra med sin ängel för att dom ska ha en bra vardag.

 Jenny och Lillis går valpkurs och jag vet att dom är duktiga. Åh så ambitiös som Jenny är så kommer det att bli kanon.

Hjälp???

 Är det nån som vet någon som kan passa ovan nämda bebbe under midsommar då barnen ska få sitt sommarkul genom att få åka till Astrid Lindgrens värld i Vimmerby. Sökes någon mycket seriös person/familj med erfarenhet.

Lillis har på bilden nedan hämtat hem ett föremål och hon är duktig på att avlämna. Hon är en härlig bebba med mycket motor och vill jobba och vara duktig.



Korv är gottigottgott! 

 Men ni ska inte tro att hon får godis hur som helst, man måste prestera också.

Hon kan mycket för att bara vara 5 månader bland annat rulla runt som är barnens favorittrick.



ÅH, inte får jag ta korven hur som helst heller, måste kolla om biblioteket är öppet först och sen vänta på varsågod.

  En



Pyttegoding vid namn Tarja!

 


 Tarja är Michaelas lilla dvärg från Finland otroligt söt eller vad sägs,

 tur jag inte var med när hon hämtades för då hade jag nog kidnappat henne. Men hon kommer upp på mitt läger och då får jag väl passa på att njuta av henne.



 

Rekyl spanar in läget!


Åh visst kommer dom också på läger ska bli så himla kul.


 ÅH, vet ni Helena ska ut på tävlingsbanan i höst. JIPPI !!



 

 Salza gör samma sak fast åt andra hållet

  



Inga-Lill med sin flock alldeles nybadad!

 

Tog mig friheten att saxa lite från mailet så ni får läsa lite annat än det jag sätter på pränt.

 
Hej Barbro

Vi försöker lägga roliga spår till Inga-lill om
kvällarna här. Tar matskål och matte i spårslut. Det blir succé. Sista
spåret i förrgårskväll, blev väldigt lyckat. Det var dessutom svårt. Lite
krokigt och irrigt hade jag lagt spåret för att försvåra lite hennes bana
men hon fixade det klockrent. Hon spårar med rak lina och är väldigt
fokuserad. Vi har haft störningar av både andra djur men även människor och
hon släpper inte koncentrationen. Duktig må jag säga för å vara valp!! Sen
blir hon så fasligt lycklig då hon är i mål så hade hundar kunnat skratta så
hade hon gjort det. Efter spårslutet och maten uppäten får hon Riesenrally.
Smäller med käkarna i luften och blir helt galet glad.
Min son sa häromdagen - "om man får en riesen att bli sur - då har man
verkligen misslyckats i livet... "
Det ligger mycket i det!


Det är mycket hund. Tror inte jag haft så här mycket hund på åravis..alltså
i en hund :)))
Jag badade henne igår och hur man lyckas med konststycket att få en hund
under halkmattan har jag aldrig förr förstått, men vi lyckades!!
Kan säga att det blev lite uppsträckning..harkel harkel..så det slutade
väldigt bra!


Skickar med ett paradfoto av mina älsklingar. Det gick riktigt bra att
fotografera..i så där en micro-sekund för sen rasade allt som käglorna på en
bowlingbana.
Ha en skön helg!
Fia & Co
 


Vinnah, undrar om det är en elefant eller en myra där nere???


 

 Smile, mossan, smile!



UHHH, vad den vaa bra - berätta den en gång till!!    

Om jag poserar lite så här kanske min bula inte syns.

 

Med en bebbe i huset så blir det mycket skratt och dom lever verkligen i nuet

som vi tvåbenta har så svårt för, att uppskatta det där lilla just nu och här.

Men det finns så mycket att glädjas åt - själv klev jag rakt ut i fågelsången i morse det var alldeles fantastiskt.


Tills vi hörs mina vänner passa på och njut och som vanligt


HA DET BÄST


  













 
 
Ingen bild

Olaussons

22 maj 2011 12:12

Hejsan ! Angående Astrid Lindgrens värld så går det alldeles utmärkt att ha med sig vovven där. C-G s systerdotter med familj var där förra sommaren och de hade med sin Bernersennenvalp. Fam. Ramsauer hade med sin Sako där och det gick bra.Vi bor ju nära men vi har nog huset fullt med hundar i midsommar. Kramar

Barbro

22 maj 2011 17:41

Jodå!
det går alldeles utmärkt men dom får ingen övernattning där man får ha hund! Det är alltid lite svårt första året men sen lär man sig att hänga på låset! Kram

 
Fia

Fia

22 maj 2011 20:03

Hej Barbro!
Vilka härliga bilder och ljuvliga doggar. Sluggo och Rekyl är verkligen maskulina i sin utstrålning. Snacka om Power. Jag blir så inponerad :)))
Vi har lite fullt med småfötter och smånosar i varje vrå vid midsommar, annars är jag inte oäven att hjälpa till.
Jag fick ditt meddelande på svararen och tänkte plinga dig i morgon. Tills dess ha det riktigt bra!
kram
Fia

http://www.fianathome.blogspot.com

Barbro

23 maj 2011 07:27

Då hörs vi.
Kram

 
Ingen bild

Olausson

23 maj 2011 21:51

Hej igen ! Vi har ett Bed & Breakfast här i Järnforsen och där har jag sett att det har varit hundar, tror nog att det är tillåtet att ha dem med sig där. Vi har en husvagn som står här hemma och den får gärna både folk och fä bo i om det kniper ! :) Svejs !

 
Ingen bild

Pia och Ester

24 maj 2011 22:41

Tyvärr jobbar jag hela midsommar å resten av familjen flyr till Skåne. Vår underbare daghusse Lasse har jag oxå frågat men han är redan uppbokad med annan hund.
Ställer jättegärna upp som hundvakt en annan gång! Framför allt till en så väluppfostrad syster ;-)

Vi laddar nu för lägret!!
Ses!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards