Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

6 veckor o 2 dagar

Av Barbro - 29 januari 2011 19:00

 

 

I dag har det stått kloklippning av 10 st små rumpenissar på schemat + den vanliga visitationen, det tar en liten stund om vi säger som så.

Men det gör ingenting för det är ju ett bra sätt att lära känna varandra.

Men först så får  dom små godingarna härja runt på köksgolvet och bli lite fostrade av mamma Vilda som tycker att detta, det är ju livet. 

 

 

Mattes knä är mycket populärt.

  

 

 

Lite nya leksaker har införskaffats

till Vildas stora häpnad blev hon landsförvist till soffan i vardagsrummet,

när dom nyaste plockades fram -  hennes moderskärlek sträcker sig till att

jag vill ha dom roligaste att leka med själv.

Jag vill ju se hur bebbarna reagerar när det blir lite nytt som händer.

 Å´det är ju inte lätt med en överlycklig mamma som själv vill vara i blickpunkten men en bättre mamma får man leta efter. 

 

Vad har du fått för konstigt??

  

 

Man vill ju gärna tro att det ska vara dom dyraste leksakerna som ska bli mest populära

men i det här fallet var det en liten petflaska som det fanns hundmatskulor i och dessutom var instoppad i en gammal socka.

 

 

Jag vill ha      NEJ JAG!!  

 

 

Ett trimbord går att använda till mycket här fungerar det som grind

 den riktiga står fortfarande kvar i uthuset.

 

 

Ha den blev min!!!!!!!!!

 

 

Nu är det besök mest varje dag och det är himla roligt och även nyttigt för dom små änglarna.

 

Jag hade trott att jag skulle ha tagit lite "uppställningsbilder" men tiden/orken har  inte funnits

 men däremot så måste jag säga att det är himla fina små godingar som jag hoppas mycket på.

 

Du ser inte vad jag tänker göra vaaa?  

 

 

Framförallt så är dom pigga och glada, 

 alla springer fram direkt om det kommer någon och leklusten är det inget fel på.

 

Klart att man tar chansen och sätter sig ned på golvet för att få lite närkontakt med alla

 även om det innebär att dom små nissarna tar chansen att busa lite.

 

 

Å´så tar vi i och drar.  

 

Klart att man njuter i fulla drag även om det är massor med jobb inte minst när det gäller att hålla rent

 för som sagt det som stoppas in där fram kommer ut där bak.

 

 Doftande!

 

 

Älskar dig matte    

  

 

Men så sitter man där nära, nära med en liten goding och hjärtat smälter och man är alldeles varm utav kärlek.

Så mina vänner, som nu ska få en egen liten bebbe, njut av allt det innebär att ha en liten ängel för så här små blir dom aldrig någonsin mer.

Kloklippningen gick som en dans när dom små godingarna var trötta och alla mår finfint.

 

Tills vi hörs mina vänner

Ha det bäst

 

  

 
 
Ingen bild

Pia Jarevik

29 januari 2011 22:10

Tycker att de fått längre ben sen vi var å hälsade på? Nu börjar nedräkningen.... Tora å Tage har full koll på att det bara är en helg kvar innan vi ska hämta vår lilla Ester! Underbart!!!

Barbro

29 januari 2011 22:31

Nu går tiden ruggigt fort och dom små godingarna växer så det knakar.
Det känns väldigt bra att Ester är efterlängtad. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards