Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Barbro - 5 januari 2011 18:45



Jag önskade mig lite ledig tid från dom små änglarna (Julklapp)  och idag var det dags.

Mia, vår dotter kom till Vildas stora glädje och även min, så jag lämnade Skolebo för första gången på 3 veckor.

 

ÅH tänk, världen var sig alldeles lik och även lilla Kalmar.  

 

 

Det är jag som troligtvis kommer att heta Zingo!!

  

 

Rumpenissemorsan hade köpt med sig lite köttfärs som dom små nissarna fick som tröst efter avmaskningen.

 

Det sägs att det ska vara bra för att få igång magen. Vi kan väl säga att den fungerar bra - speciellt nr 1.

 

 Dom läcker som såll!!

 

 

Alltså Zingo var namnet!!!!!

  

 

Men man blir trött efter att ha skolat in en barnvakt och avmaskning så Zingo bara vägrade slå upp sina blå.

 

Båda grabbarna är lika stora och dom är sig som det bör lite större än flickorna men dom är i sin tur otroligt jämna.

 

Blir svårt att välja.  

 

 

Kan vaa jag som kommer att heta Truls!!!

  

 

 

Som sagt jätte - jättefina valpar och det är så himla roligt men jag vet också att alla uppfödare säger så om sin sista valpkull.

 

Men det är nog första gången som jag går ut och skryter såå.

För det här kan bli något riktigt bra så ni som tar hand om dessa änglar - älska dom - fostra dom - lär dom Mycket- så ni får en stabil grund att stå på.

 

 

 Tänk också på att det är lättare att släppa efter på vissa saker när hunden blir äldre än att införa en massa regler när våra skägg är i trotsålder eller rättare sagt från den tiden dom börjar bli könsmogna till framåt 2-årsåldern.

 Det är då så många hamnar på blocket på grund av allergi.

Och det är då man skulle behöva vara valpledig för att hinna med men ju bättre relation man har med sin hund - ju lättare är det.

 

Rekommenderar varmt att lyssna på Jan Gyllensten bara slå på namnet så får ni upp hans hemsida.

 

 

Mat är gott!   (Truls)

     

 

Nåväl mina vänner allt det här tror jag nog att ni som ska ha dessa bebbar är väl medvetna om men sen händer det alltid saker under vägen och en av dom tycker jag är väldigt trevlig - det är att vara med på mitt läger under Kristi Himmelfärdshelgen.

 

Det kommer att finnas flera mycket duktiga instruktörer - så varmt välkomna.

 

Nästa blogg kommer det lite bilder på töserna och till dess ha det bäst.

 

 

Kram från rumpenissemorsan i Skolebo.

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards