Direktlänk till inlägg 30 april 2010

Valborgsmässoafton

Av Barbro - 30 april 2010 16:45


Det är gott med lite extramat men sen var det - det här med bordsskick?

  


Fåglarna kvittrar som galningar även göken har vi hört i ett par dagar men nu hänger regnet i luften.


Dom små rumpenissarna tyckte att det var ganska OK med mat igår, så idag har dom fått mat på morgonen och så ska dom få  mat ikväll igen. Visserligen bara små portioner så att magen ska vänja sig lite försiktigt.


Det ska börjas i tid - blivande knähund?

  

Tack för alla goa kommentarer - dom värmer verkligen ska ni veta!  


Det här med att blogga är ju en service för er som ska ha dom små nissarna men naturligtvis så är alla välkomna och det skulle vara himla roligt om ni även skrev en liten hälsning.

 Lovar att jag själv ska göra det i fortsättningen.  


Det är lugnt här i Skolebo och det ska det vaa när man har små bebbar. Snart är den tiden här när dörrarna öppnas för besök.


Å´vi blir såå trötta när vi ätit och då är det mysigt att få vara nära.

  


Men först ska vi träffas en massa Kantbergare under Kristi Himmelfärdshelgen och ha några härliga dagar tillsammans med träning och gemenskap.


Det ska bli superkul och såå roligt att så många kommer, några kan inte delta hela lägret men man kommer att komma upp och hälsa på på torsdagen. Kanon.


Idag är det vemodigt -  för ett år sen fick vår kloka, vackra och mycket duktiga Ina somna in. 12 härliga år fick vi tillsammans och hon såg minsann till att fylla dom med glädje - så lekfull ända in i det sista.

Älskade lilla hund såå saknad men i såå ljust minne men det kan inte hjälpas utan att jag känner att det trillar tårar.


Det är ju den sorgliga sidan av att ha hund, att man alldeles för snart måste skiljas ifrån dom, men när man tänker på all den kärlek man fått under alla åren - ja, då känner man sig rik.

Ina lever ju kvar i dom här små änglarna - hon är farmors mormor - de ni´ Ina var min räddningshund och en mycket, mycket duktig sådan.

 Ja, hon var faktiskt väldigt duktig på så mycket och allra, allra bäst var hon på att knöla upp sig så långt det bara gick i husses famn och där kunde hon ligga hur länge som helst.  Å det var det allra viktigaste. 


I mailet jag fick från C-G och Helena fanns en bild med även på matte Helena och en äkta Rekyl så dom får avsluta den här bloggen. 


 Ha en riktigt skön Valborg.


Ja, e bara så duktig säger Rekyl, så hit med lite godis!

  

 
 
Ingen bild

Patrik & Rosa

30 april 2010 17:29

Så söta dom är. Vi längtar sååååååå efter vår rumpnisse "Sluggo". Vi har idag köpt en hundbil så att alla våra hundar ska rymmas och ha det bra i bilen. Hoppas ni får en trevlig Valborg utan snö. Här har det snöat hela dagen. Bor vi i samma land??????? Kramar från oss

 
Ingen bild

Olaussons

30 april 2010 20:00

Hej ! Barbro , du behöver nog inte vara orolig när det gäller valparna ! Verkar vara mycket mycket förväntansfulla och kloka köpare. Ett par av dem har man ju t.o.m träffat. Dyrt blir det ju förvisso att skaffa hund, vi var tvungna att byta bil samt införskaffa en husvagn ! Det var det värt, vi fick så många nya härliga vänner på köpet och det ska bli kul att träffa alla nya riesenägare! Hälsningar Helena o C-G

 
Ingen bild

marie jacobsson

30 april 2010 23:34

Ja så var valborgsfirandet över o vad gör man när man kommit hem!!!!
JO GÅR IN PÅ DIN HÄRLIGA BLOGG OCH SER OM DÄR äR NYA BILDER och YESSSSSS det var där.
Nu börjar klagomålen komma så smått.
JA Ja Ja vi har sett dom säger snart alla
Jag kan bara inte slita mig från de underbara bilderna så hej o hå vad det går åt bläck för jag skriver ut bilderna och visar ALLA de små underverken.
Nu är det ju snart ett år sedan jag blev av med min underbara Lizzy så nu längtar jag verkligen efter ett stort blött skägg att pussa.
Varma hälsningar Marie

 
Ingen bild

Birgitta Wasserman

1 maj 2010 01:26

Hej Barbro Jag instämmer i vad övriga skrivit. Det är så kul att få följa valparna med vad de gör och med nya bilder varje dag. De har verkligen vuxit till sig. Jag förstår både dig och Helen att det är svårt att skiljas ifrån valparna och att de sprids över landet. Vi längtar verkligen efter vår tjej. Vad får valparna börja äta ? Blir det välling också?
Det är nu drygt fem månader sedan min Zanna somnade in och det känns fortfarande. Jag får dock
lite Zanna i valpen då hennes moster och mormor finns längre bak i leden
Ha en fortsatt bra Valborgshelg.
Hälsningar Birgitta

 
Ingen bild

Vilmas lilla matte mee barn

1 maj 2010 15:33

Vi längtar så efter vilma,kan man få se en lite bild på henne och valparn ihop?.Roligt att en rumpnisse ska få heta Sluggo för de hade ju vilmas Stora matte en hund som hete förut som också va en Risen VOVE.Pussa vilma från Erica,Robin och Nova.Säg att vi längtar tills hon kommer hem igen :=).Ha en trevlig helg

 
Barbro

Barbro

1 maj 2010 20:12

Jobbar hårt på att få till lite fina bilder på mamma Wilma tillsammans med rumpenissarna. Men ni vet ju själva hur svårt det är att få till bra kort på våra svartingar. Har tagit kort å´trott där här blir nog bra men antingen så syns inte valparna eller så vänder Wilma bort huvudet osv. Men det blir lättare när man kan ta kort ute - tror jag? Men lovar - det kommer.
Wilma är en riktig pärla och jag förstår att ni saknar henne - Skickar massor av pussar till er från Wilma.

http://kantbergetskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards