Alla inlägg den 27 april 2010

Av Barbro - 27 april 2010 11:15

  

Hörrö´polarn, vakna nu!   Jag vill leka.

  

 

Det är inte alls lika dramatiskt som det låter - för en himla massa år sen så pratade jag i telefon med någon som aldrig varit hemma hos oss och sa väl bara att jag stod i baren å´klippte klorna på bebbarna och en tystnad uppstod från motparten  - inte ett ljud hördes - tills en mycken häpen röst sa - jamen till en bar kan man väl inte ta bebbar.  

 

  

Haha, det där du sa var ju riktigt roligt.

  

 

Det här är ju en gammal skola och tidigare ägare på den tiden det begav sig, tyckte väl att en bar passade deras image men jag kan försäkra er mina goda valpköpare att det mesta som serverats därifrån är uppblött valpmat.

 

Å en och annan kaffe.

  

 

Sshh - säg inge´   -   nu tänker jag dra!

  

 

Dom små nissarna växer och nu är det dags att få en egen hage som bjuder på mera utrymme att leka och busa i och när den dan kommer, har dom en egen ingång när dom ska få följa med ut på små upptäcktsfärder.

 

 

Men jag tar mitt täcke och kudde och flyttar med åtminstonde några nätter men det är svårt att  släppa dom små änglarna även om mamma Wilma finns där och håller en vakande tass och öga över dom.  

 

 

Nu går utvecklingen väldigt fort och man ser hur dom växer både storleksmässigt och genom att leka mera.

  

Attans också - hon ser mig!

  

  

För tillfället så sover dom små rumpenissarna men efter den tuppluren så är det dags för flytt.

  

Lika bra att sova en stund - men vänta bara!    ZZZzzzzzz

  

Tills vi hörs mina vänner    Ha de´


Ovido - Quiz & Flashcards