Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Upptäcktsfärd

Av Barbro - 25 januari 2011 15:15

 

 

Nu är dom små rumpenissarna så stora

så dom får komma ut i köket för minst en lekstund varje dag

 +

 dom åker upp på trimbordet för den dagliga visitationen och då  kollar jag ögon, öron osv.

 

Kammar igenom pälsen så att det inte finns matrester och annat som inte är så mysigt att ha.

 

 

Ja, mamma Vilda.        Jag ska kampa när jag blir stor!

 

 

Det är dags att bära in den gamla grinden för att hålla godingarna kvar i köket

men dom kommer ändå att få gå på upptäcktsfärd men under lite mer kontrollerade former

 tänk er själva 10 st spralliga nissar och en massa elsladdar  ingen bra kombination.  

 

Kolla vad som finns här!!

  

 

Kan väl säga så här

 att idag så var det tur att den här matten inte är silikonstoppad någonstans i dom ädlare delarna

för i så fall hade det omedelbart krävts en omfattande reparation

 nu blev det bara ett illtjut från undertecknad till den lille nissens stora förvåning.  

 

ÅH vad mysigt   här vill jag stanna länge!

 

När man tar fram kameran och tar lite kort

 det är då man riktigt ser vad grejer som det finns och städning bläää.

 Nej - det släpper vi på en gång.

 

 

Jisses vad prylar!

     

 

  Ifrån hallen så var det fritt fram till tv-rummet för flickorna

 för det är bara små flickor på bild idag.  

 

Tror Vilda har berättat för sina små godingar om vad som finns och vad som är bra att ha-saker.

 

 Dit hör bilen:  prio nr.1

Husses handskar och leksaker.

Mamma Vilda är naturligtvis alltid med när jag gör rent i hagen

för då är hela gänget uppe och springer runt i baren vilket sker flera gånger om da´n 

  idag  så knuffade Vilda upp dörren till den lilla hallen och hämtade in Kalle Anka

ett mjukisdjur som hon tyckte att dom skulle ha att leka med.

Det fick dom ju förstås men eftersom alla valpleksaker ska vara valpsäkra

 precis som barnens ska vara barnsäkra

så fick dom bara ha honom när jag hade dom under uppsikt.

 

Husses handskar - dom finns på riktigt!!!

  

 

 Ibland så undrar man vad som rör sig i ett sånt här litet gulligt huvud - hoppas man alltid får vara högt i kurs. (För när det gäller egna barn så kommer dom snabbt på att - ja,ni vet, hmm - fast det är ju övergående)

 

Men ett ledarskap måste man förtjäna varje dag genom att vara den som tar alla beslut och är den som är trygg.

Så att våra godingar kan förlita sig på oss.

 

 

Kan det här vara spårpinnar?

  

 

Livet är en enda stor fest för dom små godingarna men tiden går i en rasande takt.

 

Himla roligt är att ni skriver lite kommentarer så jag får lite feedback men tills vi hörs igen:

Ha det bäst.

  

 
 
Ingen bild

marie o zotis

27 januari 2011 13:40

Hej Barbro!
Jag bara tittar o njuter.
Ha det bra o krama de små godingarna.
MVH Marie o Zotis

Barbro

27 januari 2011 14:50

Ja, då är vi två som njuter.
Kram Barbro

 
Ingen bild

Marie Wasserman

27 januari 2011 17:21

Härliga de små är Barbro! Det var så mysigt att se de små både inne och ute när vi hälsade på innan Zamantha flyttade hemifrån. Mamma väntar på att hon ska börja löpa, snart snart..... Må så gott! Mvh Marie

Barbro

29 januari 2011 07:43

Ja, dom är världens godistroll. Så det gäller att njuta för den här tiden kommer aldrig igen.
Ha det riktigt gott.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards