Direktlänk till inlägg 24 april 2009

Ensam

Av Barbro - 24 april 2009 21:01

Idag har Rufus flyttat hem till sitt lilla hem och nu är Äventyrlige Bond ensam valp. Men här på eftermiddagen var han billig ( fast nu är han ju såld).  Jo, den lille ängeln var ute och hade sällskap av Vilda och själv satt jag lite bekvämt i solen och pratade med Ceasars matte Pernilla i telefonen om att ni ska ge lite mera mat än vad som står på skötselanvisningen.Följ ordinationen på påsen.

 Bond är inne i vinplantan och rotar och rätt vad det är så kommer han ut med en fågel i gapet - stendöd. Med en telefon i ena handen och en rumpenisse som tyckte att han gjort världens klipp så åkte han upp under vänsterarmen och i rena häpenheten så spottade han ut pippin som han hade tänkt svälja - den var långt ned i halsen om vi säger som så. Vilda tittade lite häpet på både Bond och pippin - vad var det där för nåt att bråka om - jag vill då inte ha den. Samtalet med Pernilla avslutades snabbt.

Bond hamnade i hagen och fick sin mat och jag kollade upp den bevingade, som sagt den var stendöd och hade säkert varit det i ett par veckor. Skönt. Han får ordentligt med mat så han behöver verkligen inte äta äckel- peckel.

För övrigt så är allt lugnt. (och han är såå sööt, den lille)

Ha det


Korten är tagna på morgonrundan och det var en helt underbar morgon, fåglarna kvittrade och man hörde duvor kuttra, ja listan kan göras hur lång som helst. Passade på att knäppa ett kort på de två när dom låg ned - Vaddå platsliggning.

Och två polare är dom på nästa.

 
 
Ingen bild

Rufus

24 april 2009 22:09

Hej gammelmatte

Du ska tro att det kändes konstigt att susa fram på den stora vägen med alla bilarna,men det var OK även om det var lite varmt,när jag kom fram kom det en liten långhårig rackare,som trodde jag var en tjej,men vi har haft jättekul ute hela eftermiddagen, men du ska tro det kom ett annat grått monster, och när jag ville hällsa så fick jag en örfil, min nya matte sa att jag skulle akta mig för hon kallade monstret katt,"grålle" sa hon visst att han hette,föresten tycker jag min matte är lite trevligare än min nya husse,sen ville dom dra ut mig på en runda som dom sa, men jag satte mig ner och vägrade,det får minsann vara någon måtta vad man orkar. Sen ska du tro att dom pratade om att jag skulle få sova själv i köket, för att dom skulle få sova, bara för att jag vill leka med det långhåriga monstret som heter Viktor.Nej nu får jag sluta för dom säger att jag måste gå utinnan jag lägger mig, dom hälsar RUFUS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards