Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Hela gänget på äventyr

Av Barbro - 15 april 2009 20:07

Vilket fantastiskt väder och det har vi verkligen utnyttjat idag genom att vara ute mycket och så gick vi lite längre än vad vi brukar hela skogen är ju full av spännande saker. Blåbärsris, mossa av olika slag, stenar osv. och så kan man gräva bredvid stubbar (kan ju vara bra att kunna) Klättra på allt som går och så kriga lite med varandra -  mamma U var med och höll ordning.Och så kunde man pausa lite här och där och det är ju mysigt i mjuk mossa. En sån här dag är det gott att vara en liten rumpenisse å inte ha så mycket att bekymra sig över. Men det stundar bistrare dagar eller rättare sagt dag för på fredag kommer veterinären och besiktar och sticker dom små liven samt chippar.

Å så på lördag får flera av dom nya mattar o hussar - så spännande det ska bli för dom - tänk att få en alldeles egen familj. Det måste vara lycka. Och lycka är det även för oss - för idag är den gamla damen mycket piggare och har gått sin vanliga runda. Sååååååå  skönt.

Lägger in fyra bilder så får ni se lite från kvällspromenaden


Översta bilden : mot nya äventyr.

Nästa : det är skönt med en liten paus

3:e bilden : Jag kom ju ned men hur sjutton kommer jag upp?

Och längst ned : Oj, vad finns för spännande här borta?



 
 
Ingen bild

Olausson

15 april 2009 22:13

Hej ! Skogspromenaden ser härlig ut ! det krävs ganska bra nerver för att ge sig ut med ett sådant gäng godingar. Kram Helena

 
Ingen bild

Pernilla Lindell

16 april 2009 13:40

Hej! Det ser så härligt ut:o) Kan inte vänta tills vi får gå ut med Ceasar o upptäcka världen tillsammans med honom! Försäkring blev klar inför lördag, inga problem efter vårt samtal ;o)
Ses snart!!
Kram

 
Marianne

Marianne

16 april 2009 16:17

Ååååhh, det är så mysigt med kull-med-mamma-promenader :-) Nu vill jag ha bäbisar ju!!!

Ha det gott!

http://winniehurst.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards