Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Åtta godingar

Av Barbro - 15 januari 2011 15:03



 

 

Dagarna går i en rasande takt och idag blev alla bebbar inburna till köket för kontrollvägning så att dom ökar i vikt som dom ska.

 

ÅH, det gör dom.  

 

Sen var det kloklippardags och det är ju inte alltid lika populärt så det gäller att passa på när dom små änglarna är trötta.

 

På bilderna idag är det bara flickor.

 

 

Jaha, vad är nu detta?

Nästa gång så blir det kort på  dom två grabbarna Bus.

 

 

Jaså, inte mer spännande än så!

  

 

Spännande, nästa vecka kommer några av oss att träffas.

 

Hoppas det blir lite bättre väder och nu tycker i alla fall jag att det räcker med snö.  

 

 Alla 8 flickorna

  

 

Den ensamstående 10-barnsmamman låg så fint på sin fäll i köket, men medan jag gick för att hämta kameran så passade Vilda på att gå och lägga sig på ett annat ställe så det där lite flashiga kortet blev det inget av med.

 

Jag arrangerar aldrig några kort utan dom som blir dom blir men jag är duktigt trött på min sega kamera för det tar jättelång tid efter det man tryckt innan det händer nåt.  

 

 

Kom, vi måste kolla häråt!

  

 

Så många kort som borde ha blivit nåt,

 finns det i bästa fall bara en svans på och i och för sig så kan det ju vara lite spännande och se vad som fastnat?  

 

 

Undrar just vad som finns där borta?

  

 

Näe, slutar för den här gången med en förhoppning att ni alla har det bra.

 

Här är det små rumpenissar från morgon till kväll så långtråkigt behöver vi inte ha.

 

Kan väl avrunda med att dom små godingarna sover sin skönhetssömn helt utslagna efter äventyren här på eftermiddagen.

 

Ha det allra bäst.  

 
 
Ingen bild

Ann-Sofie

15 januari 2011 16:46

Skulle vilja låna en nisse ett tag och busa med, nä skoja bara. SÅ SÖÖÖTA, hälsar vi i Gnarp, med Äbba i spetsen.

Barbro

15 januari 2011 18:34

Tack Ann-Sofie!

Är säker på att nissarna skickar både pussar och små morr till er alla.

 
Ingen bild

Pia

17 januari 2011 16:16

Smälter som snön utanför....
Igår somnade Tora med sista fotot på henne och Kiria under kudden. Kaaaaaaan vi inte köpa hund innan jag är 10???? De vet fortfarande inte.... Men på torsdag!!!!!

Barbro

17 januari 2011 19:34

Så rörd jag blir. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards