Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

4 veckor

Av Barbro - 13 januari 2011 11:30



 

 

 

Det händer mycket i dom små nissarnas värld.  

 

 Bland annat så har dom flyttat till eget boende i baren fast jag  måste väl erkänna att första natten tillbringade undertecknad tillsammans med den lilla familjen riesen.

 

 

Ståplats i mamma Vildas mjölkbar!  

 

 

Här ovanför ser man hur mjölken droppar på valparna tyvärr är det dålig bildkvalite men Vilda står upp och alla försöker fånga sig en liten slurk närproducerat.

 

 

Mat och mysstund  

 

Rumpenissarna växer så det knakar och börjar bli mer och mer nyfikna på världen men bäst är mamma Vilda och jag.

 

Man blir glad ända in i själen när dom små nissarna kommer knatande och "pratar" allt dom kan när dom hör min röst.

 

ÄH, jag drar!       

 

Vi brukar ha flera små mysstunder jag och Vilda inne i hagen och då brukar famn och knä bli fulla av små godingar

 ja även Vilda brukar placera sig tätt intill och se väldigt belåten ut.

 

Man riktigt ser att hon tycker att det här gör vi bra du och jag.

 

  Berätta inte för kennelmorsan, men vi börjar få tänder!

 

Men snart är det slut med mysstunderna i hagen för dom små bissingarna börjar växa och dom som har haft närkontakt med ett gäng nissar vet att då gäller det att hålla i brallan annars så kan man bli skinnlös och byxlös.

 

 

Jag är ren - sluta morsan!!

 

Dom äter nu sin vanliga mat ordentligt uppblött och dom är jättefina i magarna.

Men som sagt det dom stopppar in där fram kommer ut i oanade mängder där bak för dom läcker som små såll.

 

Så gissa om det går åt tidningar för att hålla torrt och fint.

 

 

  Snabbast idag!

 

 

I morgon tänkte jag ge mig ut på en liten köprunda på egen hand och den lilla familjen får klara sig med husse.

 

Jisses, nu är det halvtid till flytt - en bra tid för att få hem sin lille vän och kunna komma med på vårens kurser.

 

 Men fortfarande är det bara så mycket snö och vinter men .......

 

 

Känner du mina bissingar! 

  

 

All min tid går till dessa små godingar  - allt blir försummat.

Det gäller att leva i nuet och speciellt när man har dessa små änglar som snart det kommer att växa ut små horn på när dom är så där 7-8 veckor och hänger i byxbenen och bara vägrar att släppa.  

 

 Jag är ganska säker på att jag sett sådana. Skojja bara!!!

 

Tills vi hörs mina vänner       Ha det bäst!!

 

  

 
 
Ingen bild

Pia

13 januari 2011 19:57

Å jag som sopsorterade idag, givetvis skulle jag sparat tidningar till valphagen.... Har nu fått semester v.9 så nu har vi tre veckor helt "valpledigt"!!! Längtar till torsdag! Pussa på Ester å hennes syskon från oss!!

Barbro

14 januari 2011 17:56

Himla roligt att träffas igen!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards