Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

välling?

Av Barbro - 10 januari 2011 13:30





 

 

Välling tjaa! Vi kan väl säga som så att jag var grisig, valparna var grisiga, micron likaså, även mamma Vilda - hela köket behövde en ordentlig uppfräschning efter att alla 10 fått provsmaka lite välling en och en i en liten skål.

 

 

Mamma!!!         Kom och tvätta mig - jag är grisig!

  

 

 

Tur att det finns hushållspapper, mjuka frottehanddukar och så mamma Vilda själv då förstås som är den allra bästa rengöraren utav alltihop.  

 

 

ÅH, vad du är snäll syrran precis vad jag behöver.

  

 

 

Men dom små nissarna gör så gott dom kan för att göra sig presentabla igen.

Vet inte om Vilda tycker det är alldeles nödvändigt att jag ger dom välling, har en känsla utav att hon tycker det vore smartare att ge henne den i stället.

Oftast hoppar jag vällingen och ger riktigt  foder anpassat för valpar, det fungerar alldeles utmärkt.

 

Men dom här små änglarna är så många, så kanske är den här matten extra fjantig den här gången.

 

 

ÅH,  lite där också om jag får be.

  

 

Dom tränar på att ge ljud ifrån sig man kan få höra nåt som liknar skall och flera små ylanden har hörts.

 

 Dom vill alla komma upp i famnen när jag kommer och det blir ett himla hallåande då.

 

 

Hallå!!! Nån som behöver lite tvättning??

     

 

Dom leker mer och mer för varje dag men fortfarande är allt väldigt oskyldigt.

 

 Kan bara säga att dom är otroligt pussvänliga.

 

 

Puss, för att just du är du!!  

  

 

Ja, livet leker och är alldeles fantastiskt för hela den lilla riesenfamiljen.

 

 

 Å jag då?

 

Jag passar på och njuter i fulla drag men visst det är mycket mera jobb att ha en kull valpar än vad någon tror.

 

 I alla fall om man vill ställa upp för både tik och valpar. 

 

 

 

Tills vi hörs.       Ha det bäst.

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Olausson

11 januari 2011 15:18

Hej ! Är inne och tittar på valparna titt som tätt, vill ha !! De ser härliga ut. Tänk vad tiden går fort, nu är ju snart min älskade äkta Rekyl två år ! Kallas trots detta ofta för Bäbis. Svejs !

Barbro

11 januari 2011 16:03

Kärt barn har många namn eller rättare riesen min lilla Vilda har också många "namn" Loppan är ett av dom!!

Jätteroligt att ni kommenterar :)

 
Ingen bild

Pia Teghult

11 januari 2011 19:17

Hej Barbro vilka härliga bilder och va stora dom har blivit.Vi va på My Dog mässan och kollade i lördags på alla riesenhundarna så vackra vi har valt helt rätt nu längtar vi efter att träffa Zingo ni kan väl höra av er så vi får planera in ett besök krama Zingo från oss mvh Pia i Göteborg

Barbro

12 januari 2011 13:21

Vad roligt att ni var och kollade på mässan, vi kan väl höras i kväll?
Barbro

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards