Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Wilmabarnen 5 veckor

Av Barbro - 12 maj 2010 09:02

JISSES  vad spännande!!!!        ÅHH vad är det här - åh det här?

  


5 veckor idag och nu går det undan.


Igår var första gången som rumpenissarna fick komma ut - visserligen bara i några minuter men solen sken och det var så gott så. ( det har ju för 17 varit regn och kallt varje dag)


Nu är det förberedelser inför lägret och igår var jag och tittade på nya spårmarker och så skönt med markägare som förstår att vi som jobbar med våra hundar är seriösa och sköter oss på alla sätt och vis.


Hit upp vill ja´ -  men hur gör man?   Om ja´prövar att lyfta på ett bakben???

  


Nu är det full fart på rumpenissarna när dom får komma i full frihet och det busas och leks för fulla muggar.


Men mamma Wilma har börjat med att vänja av dom små nissarna och nåde den som försöker sno åt sig en slurk från hennes mjölkbar när hon inte tycker det är OK.


Jag är full av beundran för dessa otroliga tikar som bara gör allting rätt.


 Än en gång stor bamsekram och ett innerligt tack till er:  Kjelle och Agneta som har gjort det möjligt för mig att ta fram den här kullen.


Jag menar - det är bara dom bästa individerna som ska gå vidare i avel.



ÅÅÅÅ   fort ska det gå!

  


Tur för mig att det inte är samma krav på oss människor - klarar inte skönhetskravet (tandförluster bl.a.)  är inte helt skottfast och det har hänt att jag visat aggressiva tendenser.

Och just nu så är det nog snudd på nervösa tendenser när jag ser väderrapporterna på tv.


Fast det är ju bara att gilla läget.



De e´ jobbigt att vara upptäcktsresande !!

  

Idag är det bara bilder på flickorna från första utevistelsen.


Skall försöka lägga ut grabbarna imorgon.


Ha det

 
 
Anita och kennelpojken

Anita och kennelpojken

12 maj 2010 10:34

Gratulerar till en jättefin kull, och där båda föräldradjuren är från Kantbergets kennel. Det ska bli kul att få följa den här kullen, då man vet att det ligger en hel del tanke och många års arbete för att kunna göra en parning med två individer från sin egen uppfödning. Stort Lycka till Barbro, från oss som fick köpa mormor, hon e en underbar tik, och det är även Wilma, så vi önskar även alla valpköpare Lycka till.

http://www.angelryd.se

 
Ingen bild

Marie Jacobsson

12 maj 2010 10:35

Tack för din underbara blogg.
Visst är det tur att det inte ställs samma krav på oss människor.
Då hade det varit kört för mig.
Alldeles för kort och för kraftig benstumme.
Lynnet oftast trevligt men visst inte helt perfekt det heller alltid.
Men tillsammans med riesen passar det perfekt.Det känns som jag är gjord för att ha en svarting vid min sida.
Varma hälsningar Marie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards