Alla inlägg den 2 maj 2010

Av Barbro - 2 maj 2010 14:00

En alldeles fantastisk dag ute med solsken och fågelsång. Göken hohoar för fullt små goa bebbar att pussa på. Ja, livet e´ganska gött just nu.  



Mjölkbaren öppnas - kolla in nissen som äter upp och ned.

  

  


I natt har dom små änglarna med mamma Wilma fått sova ensamma i baren  - tanken var den att jag skulle sova i min egen säng i natt men det fick bli soffan i vardagsrummet.


Tänkte att jag skulle höra ifall det uppstod nåt litet krisläge men trots att jag var uppe ett par gånger så var allt lugnt.

Nåväl det får väl bli egna sängen i natt, men som sagt man kan ju ta lite pö om pö.


Mamma Wilma tog saken i egna tassar och lade sig utan för hagen (tänkte säkert på sin familj - som vill se bilder även på mamma Wilma och småtrollen)medan jag storstädade densamma. Då fick man vaa snabb med kameran.

  


Ibland dyker det ju upp minnen och dom har redan börjat infinna sig vad det gäller den här kullen.


När dom bara var nån vecka så hade jag min säng bredvid valplådan, ja - det kommer ni säkert ihåg. I alla fall så vaknar jag av att Wilma kliver ur lådan och som vanligt så slänger man ju en blick dit ner.


Å då ser jag sex valpar som  kravlar runt för fullt,  både över och runt en liten nisse som ligger alldeles stilla. Naturligtvis så far man upp och  tar upp den lille i sina kupade händer så att han ligger med magen i vädret. Å frågar med oro i rösten - men lille vän hur e´de med dig då?  (har som ovana att prata med bebbar fast jag vet att dom inte hör mig)


Då hörs ett litet/stort rap och jag är ganska säker på att jag fick som svar: Dö mossan jag e bara så mätt - måste sova lite!  


Stackar liten han var bara så proppmätt så han orkade inte röra sig.


Men nu rör dom på sig och det är mycket bus i lådan och dom tar sina små strövtåg i baren när dom blir uthivade för att det ska göras rent i deras hage.

Igår kväll när vi sa godnatt till varandra så lyssnade dom på ett diskussionsprogram på radion.  


Snabbast vinner -  i varje fall i denna baren.

  


Mmmm - det händer saker varje dag och dom är så fina men det säger ju alla om sina bebbar och så ska det väl vaa? Jag menar det skulle ju vara hemskt om man inte tyckte om sina små änglar.

Jag tycker dom ser jättefina ut - med fina vinklar men det är klart dom kommer ju att skilja ut sig mera ju större dom blir.

På mamma Wilma skrapas det ull och tyvärr är ju inte en valptik till sin fördel när hon ska visas upp. Men vem skulle vaa det med 7 barn?

Men vilka rörelser den tiken har - dom är så magnifika med såå mycket power trots att hon har en mjölkbar som svänger fram och tillbaka när hon tar ett varv.  

Nähä, nu är det dags för lunchen för både dom med 2 och 4 ben - tar med mig kameran för att se om jag får nåt att fastna på bild idag.

Ja, jaaaa - jag vet bildkvaliten är jättekass, Lilith.  


Å tänk - vi fastnade allesammans.

  

Ovido - Quiz & Flashcards