Alla inlägg den 25 maj 2010

Av Barbro - 25 maj 2010 14:00


 

 

 

Morbror Zacke (Yatsi) med matte Helen.  Kortet är taget i höstas på Böda.

 


Zacke klarade korningens mentaldel med glans - skall extriörbeskrivas sen får han titeln Korad. 




Zacke och matte Helen anlände onsdag - körde sök på mitt läger torsdag, fredag och lördag och är man på läger så blir det inte mycket sömn för varken hundar eller förare.



PÅ Kopparbo (det stora riesenlägret) Lägger man alltid in en vilodag 4 : e dagen för att då är hundarna helt slut och behöver vila - å ladda sina batterier.



Men då tar Helen sin pussgurka å´far i väg och MT:ar och visst gick det bra. Jag vet att många är nyfikna och undrar över poängen.



 410 poäng och det tycker jag är jättebra och dessutom presterat av en hund som varit på G under så många dagar.



Jättegrattis Zacke och Helen.  


   

Mycket att skryta om har det blivit dom sista veckorna. Först tack alla för ett fantastiskt läger - jag bara njuter av minnet hur duktiga alla var på både spår, sök och uppletande.


Flera av er börjar få till lydnaden - näe lite till och jag spricker av stolthet.



Framförallt så har ni alla såna himla trevliga och sociala hundar och det allra bästa är ju att ni själva är nöjda även om det ibland kan hotas med blocket nästa.



 Eller taxi tillbaka till uppfödaren - så vet jag att dom är såå älskade - och det mina vänner känns otroligt bra.



Bästa grottan  -   himla mysig!


  







Trodde det skulle bli åska igår em. Men det drog förbi men det blev väldigt lite skrivet men å andra sidan så är ju dom små nissarna såå söta. (dom på korten)






Vaa, har ni hittat?       Kan det vaa vildsvinet??????

  







Vi är ju ute så mycket som går och mamma Wilma tycker det är toppen för att inte tala om vad dom små änglarna tycker.



Kan inte nog skryta mamma Wilma som är såå duktig på att hålla ihop sin lilla flock.



Morsan!    Du kan väl inte mena allvar att vi ska över här????


  





Vi har börjat gå våra små, små promenader och  jag tror att det är bra för rumpenissarna att lära sig följa sin ledare (mamma i det här fallet) i det vilda hade det varit borttappad valp = död valp.





Snabba gänget  - det här går ju galant!    Har minsann sett hur pappa Zot tar sig fram i sökskogen.    Så vi mee´ligger i hårdträning!

  







Sen är det ju bra att få röra sig på mjukt underlag - klättra, klänga -  ja kort sagt att lära sig behärska sin kropp.





Nån som ser mig?     Om jag duckar lite till!

  







Hallå vänta!!!!!!!              ja, kommer ja me´

  




 

 

 

Ja, ja vi väntar men kom igen nu gullet  - tror jag Wilma säger.

 

  


Slutar med dessa bilder hade tänkt skryta om Pappa Zot men det får bli i morgon.


Tills vi hörs mina vänner

 Ha de´


Å kramar från rumpenissemorsan.




















Ovido - Quiz & Flashcards