Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Barbro - 8 maj 2010 16:15

 

 

Måste träna på fullt bett.    De e nåt lurt me de´undrar om man  får alla bissingarna om man inte tränar?  


Samma tråkiga väder idag men lika goa nissar inne i baren men det är inte utan att snart så kommer det att göra ont med närkontakt  - i varje fall omd om små godingarna ska få bestämma.  


På morgonen serveras frukosten ca 06.30 och då är det några små änglar som låter i högan sky - tycker dom påminner om fiskmåsar i sitt rop på mat.


Under det att dom äter sig väldigt goa och mätta så får mamma Wilma lite frisk luft och kan göra det hon behöver ute.


Sen är det storstädning utav hage för det som kommit in ska ut ungefär lika mycket där bak.


Man är ju inte så där superpigg vid 7-tiden en lördagmorgon så idag var det väldigt skönt att krypa tillbaka i sängen med sin tidning och ta en liten sovmorgon i förvissning om att alla blivit rastade och mätta.


Ja, så flyter dagen på och ca 12.00 är det dags för lunch och ny sittning för rumpenissarna.


 Det är oftast då jag plockar fram kameran och förhoppningsvis är jag lite mer själv på G då.



Ursäkta!!!!!! Men det är faktiskt min tass du biter på!

  



aha, å så är vi framme vid kvällsmålet och en ny storstädning utav hage (och valpar) naturligtvis så försöker man ju alltid hålla rent men dom små änglarna läcker som såll och det är väl tur det. Annars vore det ett allvarligt fel.


Nattamålet kommer vid 22.00 tiden här hos oss i Skolebo - hur andra uppfödare gör vet inte jag men visst är det fullt upp att ha valpar och vore det inte så himla roligt så skulle i varje fall inte jag ha några nissar. Kan väl säga att man då är ganska mogen för sängen.  


Ha en trevlig lördagkväll å själv ska jag... ni vet.



Å  jag tror att dom små rumpenissarna också behöver sin skönhetssömn.

  

Ovido - Quiz & Flashcards