Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Bara flickor idag

Av Barbro - 3 maj 2010 13:15

 

 

En mätt och såå trött flicka.

  



Här är det full rulle med att mata bebbar, rasta mamma Wilma - städa valphagen, städa bebbar och sist men inte minst mig själv efter lite närkontakt.   


Det blir aningen grisigt efter att 7 st rumpenissar ätit och det dom inte ätit upp själva befinner sig på golvet eller i pälsen på ovan nämnda nissar.


Det  allra sista  tas noggrant om hand utav mamma riesen  till och med innan hon äter sin egen mat.



ÅH kommer nästa - lika trötta tös.

  



Idag har jag och Vilda gått en långprommis och tränat uppletande och lite lydnad - du söte vilken dålig kondis vi båda ligger inne med.


Nu stundar bistrare tider när det gäller att försöka få fläsket att åtminstonde lite grann omvandlas till muskler.  


Ja, det där med hur stor en riesenpojke blir om halsen är ju lite inviduellt och det allra säkraste är ju att ta med sig sin vän till affären men det förstod jag ju att det skulle inhandlas nu.  Å det var väl till Diego som vuxen?



Vill inte, vill inte, vill inte, vill inte sova!!

  



Vilda har en länk som är 55 cm och för henne passar just den jättebra och är lätt att dra över huvudet och hon tappar den inte heller. (å hon är en liten flicka)


Skall man ha ett läderhalsband som man spänner fast så snälla ni som har pojkar ni kan väl skriva en kommentar - alltså bollen är er.   


Nähä, nu drar det ihop sig till att servera dom små grynen mat och kanske kommer kameran fram.

Törnrosa är nada mot mina syrror!  Fast jag tar nog en liten tupplur ja me´.

  

 
 
Ingen bild

Olausson

3 maj 2010 18:18

Hej ! Angående halsband till en riesenpojke så har jag kedja o läderhalsband som är 60 cm. Det var bra till Pazzo, som var en mycket stor gosse men det passar bra till Rekyl också. Hälsningar Helena

 
Zots husse

Zots husse

3 maj 2010 22:15

Vad menar du Barbro skulle det behövas ngt annat än ett vanligt halsband på en Riesen pojke. Jag förstår inte vad du menar med det.Zotens avkommer måste ju bara bli så lugna och fina som han och då behövs ingen länk. Skämt och sido en länk är nog inte helt fel att ha på en riesen .

http://www.sokhundarna.se

 
Ingen bild

Marie Jacobsson

3 maj 2010 22:36

Det är bara inte klokt va underbara de är.I går kom vår dotter o barnbarn hem med en liten liten rumpnisse som inte blir större än ett riesenhuvud som vuxen,men o vad söt.Vår Diva tyckte hon var sååå gullig.Vår familj bedstår av många o olika hundar som vi har utifrån våra behov,allt från jakt,bruks till pytteså sällskapshundar.Vår dotter 3 st, vår son 1 st o 1 på gång, min syster 3 st, då ibland är vi fler hundar än människor när vi träffas, men visst är det härligt att se så många olika hundar i olika åldrar funkar så fint tillsammans.ja o vad det ska bli spännande jag längtar så.
Varma hälsningar Marie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards