Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Vaaa, är maten slut??

Av Barbro - 2 mars 2011 19:45




 

 

Det händer ju inga stora sensationer  här i Skolebo utan bebbarna,Vilda och jag går på våra små upptäcktsfärder men man önskar ju att våren vore här.

Fast rumpenissarna tycker det är mysigt med snö och mammma Vilda njuter i fulla drag och bjuder på det ena riesenrycket efter det andra och dom små tittar imponerat på och faktiskt så försöker även dom ibland

springa fort-fort.

 

 

Vannah: jag vill ha maten nu

 

 

Det var ju ganska skönt ute sista rundan så vi var ute lite längre än vad vi brukar så dom små änglarna blev duktigt hungriga

så alla fyra ville in i hagen och äta sin mat

så bilderna är tagna precis innan och man ser verkligen suget i blicken.

 

 

Truls: Fattar du verkligen inget alls kennelmorsan 

   Vi är hungriga NU!

  

 

 

Truls: Äta eller inte äta - ja, det är frågan!

  

 

Tur att det blir bätte service när matte och husse kommer hem från sin skidsemester och jag äntligen får flytta.

Dessutom så får jag snäll hundkompis och

hörrni

ni skulle bara veta vilken fin fåtölj som jag ska få ligga i och ha som min egen.

 

Tror jag tar en liten powernapp i soffan för tanten verkar aldrig bli färdig med att ta kort. Massor med pussar till er min familj och var rädda om benen - det gör ont när man slår dom.  

 

 

Även Singoalla börjar se bekymrad ut

  

 

I går hade vi besök av en jättetrevlig familj som är intresserade av att skaffa riesen så småningom och Vannah och Singoalla njöt i stora drag av all uppmärksamhet som dom fick.

Även Vilda tyckte att det var mysigt för hon fick leta bollen som barnen så tjänstvilligt sprang och gömde på olika håll i trädgården.

 

 

Men hör du inte vad vi säger!!  Käket ska severas punktligt!!  (Singoalla)

  

 

Även Vinnah kom och gjorde sig påmind men lite mera handgripligt än syskonen hon satte resolut tänderna i mina byxor och i skinnet.

 

 

Skyll dig själv,  tar väl en bit av ditt fläsk då!

  

 

Ja, det var lite från idag och det kommer lite rapporter från godingar som flyttat.

 Det går bra, en del läcker och några är väldigt duktiga. Och busiga precis som det ska vaa med andra ord.

 

Tills vi hörs

 

HA DET BÄST

 

  

  

 
 
Ingen bild

Fia

2 mars 2011 21:44

Underbara bilder! Roligt att få rapporter om de andra bebbarnas framfart och utveckling. Det gillas :)
Hälsning från ett något varmare Blekinge
Fia

Barbro

3 mars 2011 10:53

Hej Fia!
Tack för dina små lägesrapporter och tillika underbara bilder på Inga-Lill. Kan du bara få ned dom i storlek och skicka om dom (jag kan inte) så lägger jag ut dom som en liten hälsning från er till syskonen.
Kram Barbro

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards