Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Zackie

Av Barbro - 27 april 2011 16:30





Hemma igen efter ett kanonläger men man blir lätt sliten

 trots att det var mycket tidiga kvällar. Har man en liten bebbe med sig så är det bara att rätta in tiderna efter denna lilla snutta.


Kom ett mail precis innan jag for i torsdags

läs och njut.
 


Hej!


Det är jag som är Zackie Vildadotter af Vadstena. Heliga Birgitta slängd i väggen. Vadstena är vätterns pärla där vi ska bada i sommar säger husse Jörgen.

 Vi var hos lena häromdagen och ordnade min frilla. Man kan ju inte se ut som en bäbis när man är över 4 månader. Lena sa att jag har jättebra päls och hon vet vad hon pratar om.

Hon visade husse hur man ska trimma, men jag tror inte han förstod så mycket.

Han är lite trög ibland. Han är snäll annars och jag får mat varje dag.

Vi är ute nästan hela dagarna och jag får pröva många nya saker. Jag har nästan bitit mig igenom häcken till grannen, men jag får inte gå in där säger husse.

Psst : Jag har varit inne där 2 gånger. Jag måste sitta innan jag får maten eller gå ut igenom dörren. Lite fånigt ifall ni frågar mig, men det är kanske viktigt som jag förtstår när jag blir äldre.


Jag hoppas att vi ses! Zackie.


Hmm, ser bra ut! 

 

 

Klart att vi ses snart Zackie,

det ska bli så himla spännande att få träffa ett stort gäng med Kantbergare.

Tur att du är försigkommen och hör av dig - kan berätta att syrran Vinnah har fått en stor bula i huvve och ser jättefånig ut men hon är lika glad för det.


 

Jisses får dom bete sig hur som helst dom där små????? Tror jag Vinnah säger!

 



På bilden ovan är det Svens och GunBritts nyförvärv

en ursöt borderterrier, i skrivande stund kan jag för liv och död inte komma ihåg vad han heter

men "storabröderna" heter Japp och Pigall så visst var det nåt med godis.



I nästa blogg kommer det bilder och lite om vad vi hade för oss på lägret så tills vi hörs mina vänner


HA DET BÄST

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards