Alla inlägg den 17 april 2011

Av Barbro - 17 april 2011 07:00



 

 I fredags var det första gången som jag träffade Singoalla eller Lilli som barnen döpt henne till sedan hon flyttade från Skolebo.

Vi möttes på bruksan i Emmaboda

där matte Jenny börjat valpkurs med sin Lilli.



Kom an syrran!


Roligt hade dom små nissorna

 men först så fick Lilli och matte Jenny prova på ett litet spår och berätta om allt dom haft för sig sen sist.

Jag kommer gärna till Emmaboda flera gånger och tränar har vi tur kan vi kanske få med oss någon som bor i närheten.  

 Mitt stora problem är ju att alla bebbar flyttar så långt bort så det är inte alldeles enkelt att träffas.


Jaha du syrran, vilket varv tar vi nu?? 

 Det var en jättefin vårdag och tusenskönorna har börjat blomma så nu är det utan tvekan vår.

 Nästan påsk också och då kommer flera av oss att träffas.

SBLO:t har sitt stora påskläger i Halen och då skall jag åka dit.

 Jag har ju nästan alltid valpar den här tiden men inte i år så äntligen!!!

Ska bli ruggigt roligt!


Jag kan också!!!


Så ambitös som matte Jenny är så lär även denna lilla rumpenissa bli en klok och förståndig riesen men även här berättas det om totalt hjärnsläpp eller riesenfnatt.


Syrror är skitjobbiga!!    

Lilli blir lite extra ompysslad av sin lilla matte som inte alls mådde bra men som kämpade tappert.

Min ängel hoppade på lilla tösen så hon stod på öronen, vi kan väl säga att då plockade hon inga pluspoäng utan då var det en svart dito jag hade.  

Jaa, e´ i alla fall snäll!!  

Små "blommor" bland blommor.  

Slutar med att Gratta Kent med Drutten som klarat inträdesprovet till försvarsmakthund.

 Nu håller vi tummarna för att det räcker hela vägen ända fram och att du i höst har en färdig hund.  

Tills vi hörs mina vänner

HA DET BÄST

  





  

Ovido - Quiz & Flashcards