Alla inlägg den 15 april 2011

Av Barbro - 15 april 2011 17:58



För en vecka sedan, så träffades Pia och jag med bebbar uppe på bruksan i Torsås för att träna lite med dom så godingarna.

 Vi gjorde några små hittaövningar med Ester och eftersom husse spårar med henne så krånglade vi inte till det med några nya påhitt då hon är duktig på att använda sin söta näsa.



Ester hittar sin kennelmorsa    -    Åh tänk hon hade en korvpåse!


Vi har roligt på våra möten som synes och det ska vaa roligt att ha hund men som sagt man får jobba på det.



  De e´gott me korv!!

 

En himla trevlig och social liten Ester mötte jag som redan gått klart sin valpkurs och är anmäld på nästa. På bilderna som följer visar Ester vad hon kan och vi väntar på nya stordåd!  



Dö mossan - jag är me´ dig,  tror jag Ester säger!

 



Jag kan!!!!!!!!!!!

 


  Ester kan många saker och eftersom Pia med man är fast beslutna över att få en lydig och harmonisk hund så tränar dom på.

Men visst, en sån här liten ängel kan minsann få stora spelet "riesenfnatt" och då undrar man ibland vad är det som händer.


Betyg 10??

 


  Mycket bus, lek och kamp finns det i denna lilla nissa. Åh det är himla bra för det har man sen stor glädje av i det fortsatta arbetet i att att lära dom det man vill.



JISSES!!     2 grejjer har jag och mossan har inte nån!

 


 

ÅHHH, inte att jag byter bort nåt så värdefullt mot lite godis!

  


En underbar liten Ester var det jag fick träffa och så är ju även matte Pia en mycket gooo tjej så det fanns mycket att prata om så tiden gick mycket fort men nu är det inte långt kvar tills mitt läger.


Där vi kommer att ta upp mycket om hur man leker med sin goding och får den att lämna av föremål.

Tiden går så himla fort och med en liten nissa i huset så händer det hela tiden saker om det inte gör det så ser hon till att hitta på nåt.  

Tills vi hörs mina vänner


HA DET BÄST

  

Ovido - Quiz & Flashcards