Direktlänk till inlägg 24 april 2010

Bhlääääääää, sa rumpenissan

Av Barbro - 24 april 2010 12:08

Fy fasiken vad äckligt - hur kan hon!!!!

 

  


På min shoppingtur igår inhandlades inget spännande men för dom små nissarna skulle det få konsekvenser för att inte tala om dom små inneboende i magen( om det nu finns några)  


Idag har alla fått första dosen med amaskningsmedel och det är nåt bara alla valpar ska ha och även mamma Wilma ska få i kväll.

 Inte ens min egen lilla gullhöna slipper undan - ja, Vilda alltså. Fast hon är väldigt enkel att ge - bara att öppna krokodilgapet och släppa ned.  


 

Om vi tar vart sitt håll kanske vi kan komma undan.


  


På alla bilderna idag är det bara flickor så att ni som ska ha vet att en av dom kommer att bli er alldeles egen nissa.


Jag känner igen alla men jag kör med nagellack för säkerhets skull. Flickorna är märkta huvud och höger öra - den tredje slapp.  



E ja´snygg så här i profil?

  



Tittade tillbaka ett år i tiden och såg då här på bloggen att den siste av Ä-kullen skulle flytta men som alla riesen så han hann med en bravad innan skulle flytta och det är klart heter man Äventyrlige Bond så måste man kanske leva upp till namnet.  


I morgon blir det pojkarnas tur att få modella lite.


Jätteroligt att få feedback genom att ni kommer med kommentarer - bara skriv!



Å ja e´den tredje syrran - kolla in blänket i mitt öga bara!

  

 
 
Ingen bild

marie jacobsson

24 april 2010 23:26

Vilket underbart tjejgäng.Jag bara njuter.Vi va på kalas tidigare i kväll och ooo va brått man har att starta upp datan så fort man kommit hem, för att se om där är nya bilder på underverken.
Lika glad blir man varje gång.Tack tack
Varma hälsningar Marie

 
Ingen bild

Birgitta Wasserman

25 april 2010 00:32

Hej Barbro Jag är verkligen glad och tacksam att du skriver så mycket och visar oss alla bilderna.
Vilken möjlighet vi har som får följa allt som händer i valplådan under våra valpars första månader. Jag funderade dock på varför valpar alltid måste avmaskas några gånger, varifrån kommer maskarna och varför har de så ljusa ögon när de öppnar ögonen? Mörknar ögonen nu vartefter tiden går? Vi följer med spänning varje dag.
Hälsningar Birgitta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards