Direktlänk till inlägg 14 april 2010

1 vecka

Av Barbro - 14 april 2010 11:35



1 vecka och det är gott att leva.


   Tänk idag är dom små godingarna 1 vecka så otroligt fort det gått och ändå så har tiden gått sakta. Kanske blir det så när nästan all tid tillbringas bredvid valplådan och mamma Wilma har helpension.  


Fast å´andra sidan är man ensamstående mamma med 7 barn så behöver man nog bo förstklassigt med full service.  


Dom små änglarna växer så det knakar och har fördubblat sin födelsevikt även lilleman som inte är nån lilleman.  


 Nu far alla valparna runt i lådan som små dinosarier utan syn för än har inte ögonen börjat spricka upp. Men snart så ska dom skåda ljuset - upps det kan man tolka på olika sätt men jag väljer det positiva, bäst jag tillägger jag är inte ett dugg religös men har en stor ödmjukhet inför livet.   


Nähä, nu ska vi inte bli alltför serösa utan hålla oss till väsentligheter, och det är ju dom här små godingarna som just nu ligger hos mamma Wilma och får sig ett skrovmål.


Dom diar så svansarna står rakt ut å´ bara vibrerar, dom sväljer så dom bara kluckar och klunkar när mjölken rinner till.

Det är en väldigt rogivande känsla måste jag säga och jag njuter oerhört av att få va delaktig i detta.  


Tack än en gång Agneta och Kjelle för att jag fått låna denna toppenböna.  


Det kommer mera rapporter men det händer inga stora saker än så länge.

Ha det gott alla


Så underbara - så försvarslösa.  Men snart kommer tänderna så det gäller att njuta så mycket som går.

  

 
 
Pernilla Lindell

Pernilla Lindell

15 april 2010 10:05

Hej Barbro!
Jag kan knappt fatta att den stora 14månaders klump vi har härhemma har varit så liten och pluttig :o) Man skulle verkligen vilja passa på att krama en nu innan de hemska piraya tänderna kommer fram hihi.
Nu skall jag iväg o hämta Ceasar som är ny skråddad :o)
Kram till dig o till de goa bebisarna!

http://www.byggcenter.info

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards