Direktlänk till inlägg 11 september 2009

fortfarande läger

Av Barbro - 11 september 2009 10:53

Hade tänkt lägga in en bild till men det gick inteGråter men däremot har jag hittat igen lite"gubbar".

Vi gjorde ju så mycket på lägret och jag tog faktiskt en del bilder men fotograf det blir jag aldrig.

Försöker få in en bild till på Helen och Zacke.  

Ska jag verkligen behöva stå här när det finns så snygga brudar lite längre bort?


Där satt den - så med lite träning så kanske det finns hopp även för migFlört


Själva utställningen då - Ja, man kan väl inte säga annat än att det gick super.


Kantberget` Åhh svart som Zot   (zot) blev BIR

K............  Åh en till Vildadotter  (shot) blev BIM

K ...........  Åh HipHop Vildadotter (Lovis) ck och 2:a bästa tik

K............  Åhh Vilda HipHopdotter (Soya) 1:a i unghundsklass


Vi ställde upp med ovanstående i avelsklass och fick HP (jättefin kritik)

Samt i uppfödarklass och fick HP (samma kritik)


Vi stannade kvar och deltog i stora ringen där vi blev placerade 4:a i avelsklassen (ljuslyktor att hänga i träd och  den obligatoriska hundmaten i pris fick vi.)


Med Uppfödargruppen kom vi 2:a stora ringen vilket är fantastiskt bra med tanke på att dom här rumpenissarna bara är unghundar. (värmeljus med snygg design + lite hundmat till fick vi då)


Men det allra roligaste är att som uppfödare kunna få fram både vackra och duktiga hundar. Sen vet jag att alla ni som var med siktar på att så småningom tävla, men ni är aktiva med era hundar så dom har det bra och det är ju det allra viktigaste. Om ni så tävlar först när hunden är 11 år (som jag gjorde med Basic) så har det ingen betydelse men det viktiga är att man har roligt under tiden.Glad


Vilda ställdes i öppen klass och fick en slät 1:a men det var nog bra jobbat ändå för det var några snygga hundar med som fick gå ut med 2:or - och jag tror att det berodde på för mycket päls. Men vi pratar inte om massor med päls utan lite showpäls men det är ju det här med domarens fria schön.


Kantberget´s Zodiac fick HP i unghundsklass och kom på 2:a plats.

Brorsan Zee mig Loke ställdes i Högbo och fick Ck i unghundsklass och kom sen 3:a i bästa hane.

Gently Born Voice ot Soul med matte Ylva tävlade lägre klass spår och blev godkänd.


Det kallar jag för en lyckad helg!


Än en gång - Vaaa ni e´bra Kyss


Ha det 


 
 
Ingen bild

Anna & Lovis

13 september 2009 19:24

GRATTIS!!!
Vilka framgångar! Att du hade så snygga hundar, det visste vi ju redan :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards