Alla inlägg den 25 september 2009

Av Barbro - 25 september 2009 10:15

  

Liten nostalgibild - sommaren är kort.



Tjaaa!

Det händer kanske inte så mycket  men ändå så går dagarna fort och när man tänker efter så visst händer det saker.

Men det är väl så att så här i "vardan" är dom inte så stora. Har min valpkurs på måndagkvällar, 11 stycken valpar av olika raser med tillhörande mattar och hussar - till min hjälp har jag Adina, (Zackes matte ) och Victor. Ja, där händer det saker (hos valparna alltså) och man ser verkligen från gång till gång vad dom små änglarna lär sig.Tungan ute

Det händer att tungan slinter och det gör den ofta här, jag brukar alltid fråga om dom tränat under tiden vi har passivitetsträning. Även så i måndags och när turen kom till en husse i gänget så sa han bara att han varit borta.

Helt borta???? säger jag dåFoten i munnen

Ni hör väl jublet från dom övriga - jag menade ju förstås om han inte hade haft möjlighet och träna nån dag?

Så det verkar bli  både ett duktigt och ett gäng med humor. Lite skratt förlänger livet sägs det ju.


Igår kväll så var jag på en föreläsning som Agria anordnade i Växjö för uppfödare, Catharina Linde-Forsberg var den som föreläste om hundavel.

RekommenderasGlad

Men det var långa 11 mil hem på mörka vägar och mycket vilt, men det var det värt.


Har bestämt mig för vilken pojke jag ska använda till Vilda som bör löpa nästa månad men jag väntar nog med att publicera allt, -  förrän allt är i hamn.Kyss


Däremot så har jag anmält mig till en rallylydnadstävling om hon nu bara inte löper - det gjorde hon i våras när vi var anmälda på en.

Och det här löpet väntar vi verkligen med spänning på.

Tills vi hörs

Ha det


Ovido - Quiz & Flashcards