Alla inlägg den 7 september 2009

Av Barbro - 7 september 2009 11:38

Ännu ett jättetrevligt läger och sååå många duktiga hundar och naturligtvis även duktiga förare. Vi var 12 familjer med varierande antal hundar som deltog i olika aktiviteter.

Tack snälla Annika med Sasso, som fixade fram jättefina spårmarker och uppletanderuta.

Det var guld, ja - du lade även ut spår till min Vilda - jag blev lätt orolig när du började prata elitspår med tanke på min kondis som jag berättade om i förra bloggen.

Men Vilda hittade alla pinnarna och  så var det lite knepigheter i spåret, precis som jag ville ha det, hon skötte sig bra även på ölänsk spårmark och matten orkade runt utan hjärt och lungräddning.

Jag förstår att du blir anlitad som spårläggare - det var ett mycket trevligt spår att gå . Som sagt ordning och reda och så var det extra roligt att du kunde vara med så pass mycket med tanke på din affär (egen företagare - det är inte lätt att åka på läger då inte.)

Sen var det naturligtvis roligt att få se Sasso igen -  det var många hundar även Lilith och Azka deltog - jippiii.

Det var mycket att stå i men det är ju det som är så skoj med läger det händer ju hela tiden saker.


Måste bara få säga det en gång till: VILKA DUKTIGA HUNDAR.


Ta lille/store Rekyl (6 mån) tex. Fick order av Helena att lägga ut ett spår på 600 m med sex pinnar och dito vinklar.

När spåret legat en 1/2 timme kommer det en bil med bärplockare var av en man går in på Rekyls spår som han följer i kanske 25 meter  korsar sen spåret några gånger i sin jakt efter blåbär.

Så jag går med Helena utifall han inte skulle fixa detta så var tanken den att kunna släppa på honom lite längre fram. Jodå Rekyl spårade, visst hade han det lite jobbigt där mannen virrat fram och tillbaka i spåret men han löste det.

Men på näst sista sträckan som kom efter en liten kulle vad sitter 15-20 meter från spåret - jo ,ännu en bärplockare.

Kan man sälja såna på blocket?

Kan bara säga att hade det suttit en sån skum typ på huk när jag kommit

och gått så hade jag tvärvänt och snabbt förpassat mig åt ett helt annat håll. Men den lille- store rumpenissan kollade bara av läget med en blick och så fortsatte han förbi den förvånade bärplockaren som häpet stirrade efter oss där vi försvann i tallskogen.

Sicken kille - ja Rekyl alltså - så himla duktig och cool. (han hittade alla pinnarna också)

Lillbrorsan Överste Riss har minsann kapacitet han också. Han fick gå ett litet korvspår och visst trillade poletten ner där också - även där kan det bli hur bra som helst och det tror jag att matte Lena kommer att jobba stenhårt på.

När man som den här helgen, får se sina valpköpare delta i olika aktiviteter och vara så himla duktiga - kan man vaa annat än odrägligt stolt.


Sen har vi ju sååååååå himla roligt också.


Det kommer mera om utställningen också - era hundar är ju riktiga snyggissar om man ska tro på domare (lite överallt i landet har ni ju bevisat att så är fallet).


Tack alla goa valpköpare för ett oförglömmerligt läger.


Ha det




 



Ovido - Quiz & Flashcards