Direktlänk till inlägg 23 mars 2009

Lagom

Av Barbro - 23 mars 2009 18:12

Det finns ett ord som jag tycker mycket om och det är "lagom". Det innefattar så mycket och är ett mycket viktigt ord - jag menar, valpar ska äta lagom och aktiveras lagom mycket - listan kan göras hur lång som helst.

Så just nu är allt bara lagom -valparna äter, sover och busar och allt är bara lagom.

Men tänderna är snart inte lagom - dom håller på att utvecklas till krokodiltänder och då kommer rumpenissarna att träna på varandra hur hårt man får bita och gränser kommer att sättas, även mamma U kommer att delta mycket i den fostran.  Men fyra veckor gamla är dom inte lagom söta utan jättesöta.

Eftersom alla ni som ska ha valp har/eller har haft hund är på  G  och läser samt förbereder er för det som komma ska - så tänker jag inte vidareutveckla en massa "råd"  i bloggen. Men naturligtvis så får ni fråga?

Men jag är så himla nyfiken på vem är du som just nu läser detta?

Skriv gärna en kommentar.

Ha det gott alla

 
 
Ingen bild

Bert N "rufus"

23 mars 2009 19:08

Hej Barbro

Jag har noga följt valparna både på din hemsida och bloggen,ser fram emot besöket

 
Ingen bild

Ann-Sofie och Goliat

23 mars 2009 20:39

Hejsan, det är bara vi som är inne och kikar lite. Här i Gnarp är det inte lagom med snö, det är för mycket.

 
Ingen bild

Kastrullhäxan

23 mars 2009 22:12

Jag som just läst det här har haft valp från dig sedan 1991. Den sista blir snart 7 år och är fortfarande valp!!!
Men man blir sugen på en ny huligan när man ser de små runda trollen.
Kram
Annika och naturligtvis Sasso som inte VILL ha en ny i huset!!!!

 
Ingen bild

Monica Kyrk

24 mars 2009 09:14

Hej allihop!
Jag är en av dem som väntar med spänning, och hoppas på att få köpa en kille från denna kull :) Jag bor på Södermalm i Stockholm tillsammans med mina två barn ( killar på 9 respektive 12 - fyller 13 - ). Hemma hos oss bor även ett par sköldpaddor - den äldsta har jag haft i 16 år - samt några små möss.
Är uppvuxen med djur och har haft hundar i familjen sedan jag var liten. Två av pappas bröder var förresten uppfödare en gång i tiden :) Pinschrar, dvärgpinschrar och Västgötaspetsar.
Själv har jag haft den äran att äga världens mysigaste riesenhanne.
Han hette Tengil och blev nästan 12 år. Nu är det drygt 3 år sedan han gick bort och jag längtar efter en ny hund i mitt liv. Vissa hundar lämnar stora avtryck efter sig i ens hjärta, och han var en av dem, en fantastisk, tänkande, rolig och underbar kompis!! Tror det var du, Barbro som beskrev en av dina tikar med att hon hade slutledningsförmåga, och det var precis vad Tengil också hade.
Så valet av ras på den nya hunden var inget problem, frågan var bara från vilken uppfödare. Men så fick jag en uppenbarelse förra sommaren, då jag sprang på en jättesnygg riesenhanne här på Söder som visade sig vara från Kantbergets :))
Jag snokade reda på Barbros telefonnummer, och vi kom fram till att den hanen jag sett måste vara från hennes U-kull, och att det var planerat valpar efter en av hans systrar. Just den kullen blev ju ingen kull, men skam den som ger sig, så jag har hängt i valpkön sedan dess, och nu är det inte många dagar kvar tills jag kommer ner till Kalmar och får träffa både Barbro och valparna live!!

Soliga hälsningar från Stockholm!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards