Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

1/2 -tid eller 4 veckor idag

Av Barbro - 21 mars 2009 14:52

Rumpenissarna är nu redan 4 veckor och fort har det gått.  Den största av flickorna har redan fått "horn" i alla fall så har hon gott om tänder - hon satte dom nämligen i min stortå -Aj-Aj.

Men fortfarande har ett par av gossarna lite dåligt med den varan. Har tagit lite bilder när dom var ute och knatade i rummet fast det bidde bara ett kort men snart så kommer det bara sådana -problemet är att hänga med - jag menar att det brukar bli mycket kort och dom flesta med bara svansar. Idag har jag sett första citronfjärilen och småfåglarna tror att nu är det vår, så skönt det vore för småtrollen om det blev en varm vår och få gå små promenader och vara ute och busa mycket.

Bebbarna är fortfarande helt oemotståndliga och gosestunden i hagen ljuvlig men av nån konstig orsak så sammanfaller den oftast med måltiderna och det innebär blöta små nosar och att lilla Ärtan som inte är så liten längre kommer som ett skott upp i knät för då måste hon passa på och sova en stund efter maten. Och  en del av syskonen har stora lek och mooooooorrrrrrrrrrrr-stunden och mamma U väntar otåligt på att maten som är kvar ska bli hennes. Men jag - jag bara njuter.

Ha det

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards