Direktlänk till inlägg 9 april 2011

Zimone

Av Barbro - 9 april 2011 16:00





Ja, så var det då dags för Zimone att flytta eller som hon nu heter Zaga med Z.

 Lite roligt var att jag hade med Saga på namnlistan över förslag på valpnamn men sen blev det Zimone.

Visst det svider i själen när dom små godingarna flyttar

 fast man vet att den dagen kommer

 men lilla Zaga har dragit en vinstlott här i livet i sitt val av familj.


Idag är det bara Zaga på bilderna.  


Jag ska minsann till Blekinge, så det så!

 


När det blir valpar kvar längre så får man lägga ned mycket tid på dom små änglarna

 lära dom åka bil

komma på inkallning

 ta dom med på olika aktiviteter.


Här möter vi upp Mia på bruksan för vidare färd ut för att titta efter blåsippor.

Sen var det ju bara smarrigt med en pizza också. Men innan dess så fick både Vinnah och Zaga göra ett par hittaövningar.

Båda två är jätteduktiga på att åka bil och kommer självmant och vill komma upp i bilen och in i bilburen.



Funderar lite!

 


Nyputsad för dagen och helt plötsligt  blev man en  söt liten riesendam och visst har hon ett långt ädelt huvud.


 

Vad hittar vi på nu då?

     



Visst har jag en snygg profil??

  



Nä men lillmatte fanns du här de vaa´konstigt!!


På kvällen när vi kommer hem från blåsippsskogen hade nån ringt,  jag trodde att det var Helen för det var samma riktnummer

 så jag bara trycker på återuppringningsknappen

och Johanna svarar och jag ber om ursäkt för jag ringt fel.

 Ni som känner mig vet ju att bredbandet stör ut nummerpresentatören så jag  brukar aldrig ringa tillbaka för jag ser ju nästan  aldrig nåt "nummer".

Om man inte säger nåt på telefonsvararen.

Då ringer jag tillbaka.

Nåväl Johanna med familj gjorde en bra presentation utav sig själva och det bestämdes att dom skulle komma på besök idag.



 

  Herre min je, vad dessa kvinns springer bort sig och man får hitta igen dom. Tur dom har korvpåsen med sig!!!

  


 Här är det Esters matte Pia som figgar för Zaga.

Pia och jag hade bestämt att vi skulle träffas för lite pälsvård och träning. Det kommer bilder på Ester i nästa blogg en jättemysig syrra även hon.

Himla trevligt att få träffas och prata lite om ditten och datten men visst blir det mest hundprat.



Tror jag gillar detta jätteskarpt!

 

Och så idag så kom denna goa familj från Asarum och visst flyttade Zaga mer än gärna för att få en alldeles egen familj.

 Roligt är att vi får en liten återträff om 14 dagar.

Passar även på att Gratta Ö-kullen som idag fyller 2 år.

Nåväl mina vänner tills vi hörs.

HA DET BÄST

  








 
 
Ingen bild

Pia och Ester

9 april 2011 20:00

Åh vad glad jag är att flera av Esters syskon hamnar i närheten av Karlskrona, så mycket större chanser att träffas och träna lite ihop!

Idag har Ester med familj varit i skogen och haft avslutning på grundkursen i bruks, körkortet i hand, P1 nästa! Dessutom vann jag frågesporten och fick ett jättefint läderhalsband till Ester!

Barbro

9 april 2011 21:37

Grattis!!!!
Ni är såå duktiga! Kram

 
Fia

Fia

10 april 2011 19:03

Åh så söt, nyfriserad. Det syns ju liksom att de är systrar..Inga-Lill och Zaga. Åh nära Sölvesborg dessutom. Härligt!
//Fia

http://www.fianathome.blogspot.com

Barbro

10 april 2011 19:31

Visst är det guld!!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards