Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

Diegos första utställning!

Av Barbro - 27 mars 2011 09:32


 


I morse när familjen Riesen och jag kom ut så var det flera minusgrader dessutom sommartid så det var lite tidigare än vad vi brukar. Men det var alldeles underbart med rimfrost i gräs och ljung.

Fåglarna kvittrade lite försynt och ett rådjur såg vi på håll,

så visst har tidiga mornar sin tjusning.



Singoalla har full koll

 

Vi har våra rundor och lite olika pausställen där vi sitter och filosoferar och bara njuter.

Vilda brukar få leta reda på grejjer jag tappar och dom små rumpenissorna har ingen aning om vad det har tagit åt morsan som plötsligt börjar susa runt.

Men en sak har dom fattat att när hon kommer tillbaka med "bytet" så vankas det godis.

 


Singoalla som poserar



Ja, inkallningen på dom små änglarna är suverän

och dom kommer så öronen fladdrar för naturligtvis vill ju alla tre vara först.

På fredag flyttar Singoalla till en jättetrevlig familj bara några få mil härifrån, det känns jättebra och matte Jenny har redan bokat in plats på valpkursen.

Så livet ser ljust ut för vår goa-goa stora lilla tjej.



  Simone 

 

Ja, sen var det bara Simone kvar en jättefin tjej med så flotta linjer och mycket kamp och bus finns det även där. Hon är som en en liten kanonkula när hon kommer susande över stock och sten.


 En riktig pärla.



 

På tal om pärlor eller små diamanter så kom det ett mail från Camilla - Diegos matte som bara var så underhållande och precis så kan det faktiskt vaaa.



Hej Barbro!


Hoppas att allt är bra i Småland och att solen lyser på er. Jag vet att du har pratat med Danne om hur det gick på utställningen och så här i bakvattnet så kan jag också skratta så jag nästan gråter. Utställningsdagen började hur bra som helst, vi vaknade i tid vi fick packat och fixat allt i god tid och framför allt kom vi fram i tid. Packade upp stolar och alla tillbehör ( man är ju som en zigenare:) lillehusse på plats framför datorn i en bekväm stol.


Nu börjar vi bli lite oroliga för Håkan svarar inte i telefon och klockan börjar bli mycket...äntligen kommer samtalet Håkan har kommit. Vid  detta laget ska du veta att matte är fullständigt i upplösningstillstånd då de andra riesen har små huvuden och inget benhår. Fler tittar åt vårt håll och pekar.....jag säger till Danne, vi kan nog packa och åka hem redan nu........När väl Håkan kommer så lugnar han mig och säger att Diego ser ut precis som en riesen ska och dom pekar för dom tycker han är snygg. Håkan kände dessa människor såklart:)


Nu är det dags för Danne och Diego och göra debut.....Diego vill inte alls vissa några tänder för domaren utan han lägger sig ner och ålar ur koppel och ja ringen nästan på.

 Stackars Danne är högröd i ansiktet och vill inte vara med mera. Diego hälsade också ordentligt på domaren genom att hoppa upp på den lille gubben så han tappade sina glasögon.

 Gissa om vi tänker att ja, ja det blir till att smita i väg med svansen mellan benen. Domaren tar oerhört lång tid på sig med Diego när domaren äntligen är klar/nöjd går han fram till Danne och ställer sig väldigt nära. Jag och Håkan kan inte utläsa i Dannes ansikte om han är glad, ledsen, förtvivlad.....dom samtalar en stund. Danne tar domaren i handen och tackar för sig:) Matte rycker pappret ur handen på husse för att läsa Diegos bedömning för matte är helt övertygad om att det är helt jäkla kört med tanke på Diegos uppvisning.

Till min förvåning så fick Diego Excellent och kritiken var jätte bra!!!

Domaren sa till Danne vid deras samtal att när Diego har växt i sin kostym så kommer han att vara championmaterial.

 Det du, det trodde jag väl aldrig efter det uppförandet.


Domaren var en super trevlig man som tröstade Danne och sa att det gör inget att han gör som han gör, han är ju en riesenvalp:)


Danne blev ombedd att komma tillbaka för att domaren skulle examinera en ny riesendomare efter tävlingen, samtalet kom och Danne åkte in till Malmö igen. Denna gången var det tre herrar (domare) som skulle känna på Diego och dom var 5 riesen totalt i ringen. Vad hände nu här då.....Jo herr Diego uppförde sig exemplariskt genom hela bedömningen.

Han visade glatt upp sina tänder för alla tre, och han sprang vänstervarv som om han aldrig gjort annat. Ja, ja så är livet med en riesen, han gör precis som han ska när han själv vill. Ibland är det en himla tur att man älskar honom:)


Summa summarum , vi ställer självklart Diego igen!


Ha det bra och sköt om dig!



Danne och Diego  
 

Tack Camilla, för den underhållande och träffande beskrivningen man känner sig ganska liten när man befinner sig inne i ringen med en nisse som har fått fnattet och aldrig hört talas om hur man uppför sig inne i en ring eller på en appellplan.

Ett stort stort Grattis till Excellent!!

Men som sagt dom plockar många pluspoäng våra svarta änglar och en sak är säker

man har aldrig tråkigt med en riesen vid sin sida.  

Det är väl därför som man gång på gång utsätter sig för tävlingar och liknande för man vet att när det  går bra - ja då jäk...r är det bara så kanon!

Tills vi hörs mina vänner


HA DET BÄST

  












 
 
Ingen bild

Olausson

28 mars 2011 15:35

Vad kul att Singoalla har fått en egen familj ! De har nog väldigt kul de där tre töserna när de är ute i skogen. Intressant att läsa om Diegos bravader, han verkar vara som en riesen ska vara. Skrattat har man fått göra många gånger, kanske inte just när djuret ifråga gör något hyss men efteråt när blodtrycket och ansiktsfärgen har återgått till det normala ! :-) Länge leve riesen!

Barbro

28 mars 2011 16:49

JA!
HIPP HIPP HURRA!!!

 
Ingen bild

marie o Zoptis

28 mars 2011 21:51

Ja man blir bara så glad att höra om de andra syskonen.Vilken stilig pojke,och va kul med lilla Singoalla.Lycka till
Vet du va Barbro!! Det går precis lika bra att resa sig och trycka för hand på TVn när man vill byta kanal eller fixa ljudet.Min lilla Ängel tyckte väl det blev långtråkigt när jag var o jobba så hon försökte att starta TVn med fjärrkontrollen och det gick inte så bra.
Livet blir aldrig tråkigt med en underbar Riesen i huset.
Varma hälsningar från mig o Zotis

Barbro

29 mars 2011 07:57

Hej Marie! Ja du har så rätt i allt du skriver men jag måste bara tillägga att dom här underbara riesnarna har underbara ägare också som jag är så glad över, så sträck på dig Marie och stor kram.

 
Ingen bild

Pia

29 mars 2011 08:05

Vad kul att Singoalla kommer att bo så nära så att vi kan följa systrarnas uppväxt!
Ester växer så det knakar, är jätteduktig på kursen och gillar verkligen att spåra, dessutom älskar hon att få följa med i bilen.

Blev så glad häromdagen när jag pratade med en mamma på barnens simskola, det visade sig vara Urchins matte!!! Så nu ska vi träffa henne och Pillan nån dag, tjohooo!!!

Många kramar från hela familjen Jarevik!

Barbro

29 mars 2011 17:35

Ja, det är jätteroligt när bebbar hamnar nära och får det så himla bra som dom här snuttorna har fått det.
ÅH, har du träffat Jenny också en toppengo tjej många kramar till henne måste du ge från mig. Sen är det bara sååå roligt att Ester är duktig och att ni tränar med henne, det kan bli hur bra som helst. Stor stor kram.

 
Ingen bild

Madeleine Oliwer O Kevin

30 mars 2011 14:41

Barbro!! Har förgäves försökt skriva i gästboken men datan tar inte koden. Så en bit i efterskott får jag skriva Grattis här istället till att ha fött upp Årets Risen,Det är du värd Barbro så roligt

Barbro

30 mars 2011 16:25

Tack Madeleine!
Ni är så duktiga allesammans och jag ser såå fram emot att få träffa några av er snart!
Ni är beroendeframkallande mina vänner :)
Stor kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards