Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

ÅRETS RIESEN 2010

Av Barbro - 22 mars 2011 15:13

 


FANTASTISKT!!!!


Kantbergets Svart Som Zot blev Årets Riesen 2010


Redan som en mycket liten rumpenisse började jag ana att denne lille man skulle bli nåt stort och man måste säga att han är en himla bra representant för rasen! Men visst den perfekta hunden finns inte och även Zoten har väl sina brister.


 Idag gläds vi åt att han blivit nåt så fint som årets riesen.  


 

Alldeles ny och obegagnad



Jag vet att han ställdes som valp på en stor utställning och blev BIS 3:a valp och Håkan ringer och berättar det och jag med stor misstänksamhet frågar: Är du säker på detta?

Ja, säger Håkan lite osäkert, det står så på kritiken.

 Åh,visst hade han rätt.

Ni som var med på den tiden vet att Håkan och utställning var inte riktigt synkat och det har berättats "stories"  

 Men nu så kan minsann husse och matte - tusen tack Mia för att du sett till att pälsvård osv har skötts.


  Lite äldre

 


Jag har haft glädjen över att på flera utställningar fått se Zoten plocka hem BIR-vinsten bl.a på Öland där vi vann BIS-uppfödargruppen.

En otroligt jämn och fin grupp bara bestående av syskon.

En riktig höjdare var när han plockade sitt sista cert 2.5 år gammal på Jönköpingsutställningen förra året och slog blivande WW-vinnaren -10 och Cruftvinnaren -11 Gloris Lincoln.

Så visst är han värd att bli årets Riesen.

Det var ju egentligen i år som han skulle ha lanserats som färdigväxt pojk.

Men nu hoppas vi på andra cert (söket) ja, du har det inte lätt Håkan   men jag vet att du blir uppbackad av duktig sambo

 som ser till att du tränar Zoten både konditionsmässigt och psykiskt för det ska ni veta mina vänner det spelar ingen roll hur snygg hund eller hur duktig den är

om den inte är vad jag kallar "övertränad"  för den behöver det där lilla extra - den dan det är tävling.

Men Håkan med sin lille Knodd är sååå Doooooktiga även när det gäller brukset (dom har ju verkligen bevisat att dom kan springa vänstervarv) så nu vi väntar med spänning på nya stordåd i skogen.



 

Det här kortet är taget på Kalmar Bk och  där han blir BEST IN SHOW.

 


Om det finns nån som missat, så är det Afrs (riesenklubben) som anordnar denna trofe´.


Slutar med ett:  HJÄRTINNERLIGT FORTSATT LYCKA TILL!!



 


Som ni nog alla vet så filar Lilith och jag på en ny hemsida och jag hade hoppats på att vi skulle ha lagt ut Zoten där

 men det kommer!!


Sist men inte minst vill jag även komma med ett Hejdundrande Grattis till Åke med Nimba som kom på en mycket hedervärd andra plats i brukstrofen.

Nimba som förra året blev Brukschampion och som nu har fantastiska valpar hos kennel AngelRiesen.  

Gå in på deras hemsida och kolla in änglarna så förstår ni vad jag menar.


HA DET BÄST MINA VÄNNER!!


 
 
fia

fia

22 mars 2011 18:20

Stort GRATTIS till denna hanhundsägare! //Fia

http://www.fianathome.blogspot.com

Barbro

22 mars 2011 19:53

Absolut, ett jättegrattis!!

 
Anita o kennelpojken

Anita o kennelpojken

23 mars 2011 10:27

Tack för värmande ord. Nimba är en fantastisk hund, men vi har under åren sett att det är många fantastiska hundar som kommer från Kantberget. Du gör verkligen ett bra jobb, både vad gäller mentalitet och exteriör, och det är skönt att se att man kan förena båda dessa egenskaper.

Kram

http://www.angelryd.se

 
Ingen bild

Pia Jarevik

23 mars 2011 17:27

Jag är så stolt att jag tillhör denna excellenta skara Kantbergare igen!! Stort grattis till dig Barbro!

Barbro

24 mars 2011 07:16

Tack i tack, dom orden värmer ska ni veta!

 
Ingen bild

Birgitta Wasserman

23 mars 2011 22:18

GRATTIS Barbro Uppfödare av Sveriges bästa riesen
2010
Kram Birgitta och Zamantha

Barbro

24 mars 2011 07:15

Tack, tack!

 
Ingen bild

marie o zotis

24 mars 2011 21:04

GRATTIS BARBRO!
Vi är så glada för din skull sträck på dig för det har du all anledning till att göra.
O vilket underbart foto på lilla Zot.
Grattis än en gång
Varma hälsningar från Marie o Zotis

Barbro

25 mars 2011 06:49

Tack!!
Ja, han är verkligen en goding både som liten och stor. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards