Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Flyttdags

Av Barbro - 17 mars 2011 11:30

 

 

Så var det då måndag och det var dags för Truls att flytta 

 måste säga att det är med blandade känslor dom små änglarna flyttar.

 Jag vet ju att den dagen kommer och att det är alldeles omöjligt att behålla alla. (och det skulle jag inte kunna heller rent praktiskt å´så vore det ojust mot dom.)

 

 Men det känns så himla bra med alla er som nu hämtat hem era små vänner från denna kull.

 

Sista morgonpromissen med syrrorna.

 

Truls kollar läget!

 

Försöker att bada alla bebbar så dom ska vara rena och fina när dom åker men det kan hända incidenter.  

 

Truls nybadad och nyfönad dagen till ära.

 

 

Måste hinna med en powernap innan dom kommer!

  

 

Här nedanför är det Jörgens lilla Zackie som tillsammans med sin "plastsyrra" tar sig en liten tupplur.

Jörgen låter hälsa att allt går bra och att det är mycket fart, bus och självförtroende i den lilla godingen.

Stjäl husses tofflor och en hel del annat men sånt är ju bara positivt när man tänker hund.  

 

Jörgen som är en klok man med stor hunderfarenhet kommer att vara en av dom som hjälper till på söket på mitt läger.

 

 

Gott vi har det, syrran å´jag!

  

 

 

Det har även kommit bilder på Inga-Lill och hon tillhör också skaran av kreativa och busiga små godingar.

Matte Fia säger att dom får vara snabba med kameran för att hinna få henne på bild.

 

 

Ska ha plats!!!!  Om det så ska vaa på rygg!!

  

 

 

Bättre fly än illa fäkta!!!

 

 

Jodå, kan tänka mig att Inga-Lill ställer till kaos för dom förståndiga och väluppfostrade pudlarna men jag vet att husse och matte har full koll på läget. 

 

Här nedanför är det Truls i sitt nya hem. 

 

ÅH, vilken leksak! 

Du, kennelmorsan det här har vi ju aldrig fått göra!!

  

 

 

Vaaa? Jag???  Nääe - har inte gjort nåt!

  

 

 

Vad grejjer här finns, Syrror kom!  Har gjort bästa klippet!

  

 

 

Egen härd är guld värd, så det så!

  

 

 

Det var en liten resume´ om vad som hänt dom sista dagarna.  

 Tack alla goa valpköpare för att ni håller mig informerad om vad som händer och sker i era små änglars liv.


HA DET BÄST

  

  

 
 
Ingen bild

fia

19 mars 2011 07:52

Underbara valpar. spännande att se hur de andra artar sig. Jag funderar över pälsen. Ser att vissa är mer släta i pälsen medans vår yrpanna är som en lurvig golden. Ska man ta fram sax och kam tro?
Hälsningar
Fia

 
Ingen bild

Olausson

19 mars 2011 08:13

Vilka godingar ! Blir nästan tårögd när jag tittar på dem. Inga-Lill är ju för söt där hon ligger på rygg med en pudel som åskådare. Salza klämmer ner sig i Claes lilla bädd ibland och då ser hon ut som en muffin. Svejs !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards