Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Dagarna går fort

Av Barbro - 9 mars 2011 16:18

 

Igår så var jag till tandläkaren och det hanns inte med nån liten blogg

men det händer inga stora sensationer utan det är det gamla vanliga med små promenader. Lite pälsvård och lite inkallningar, dom små änglarna är jätteduktiga med att komma när man lockar på dom.

På bilden nedan tänker Truls  döda en torr ormbunke

 som sagt dom små änglarna gör sina fynd.

 

 

E´du beredd med kameran, mossan??

  

 

Vi har haft sån tur med vädret nu under några dagar men nu är det kallt och ruggigt ute.

Vi vill  inte  ha mera snö utan vår.  

 

 

Mysigt här e´

  

 

Det är verkligen full rulle på dom små godingarna

när vi är ute men än så länge behöver man förhoppningsvis inte oroa sig för orm.

 

 

Det här kallar jag för tandpetare!

  

 

Dom två bilderna här nedanför är det Vannah som sitter och visar att hon numera ser ut som en liten riesenflicka med nyklippta öron, hals och rumpa.

 

 

Blev jag söt så här?

  

 

Hon kommer att få en mycket bra päls så småningom

 tycker redan den verkar sträv och förhoppningsvis även gott med benhår och rejält med skägg.

 Hon är en riktig liten kampmoster, älskar att leka med leksaker och att bära omkring dom.

Springer och retar dom andra man riktigt hör hur hon säger: Ha du kan inte ta mig!

 

 

Uppps, vad långt det var ned till golvet!

  

 

En härlig liten riesenfröken med andra ord.

Jag vägde dom idag och alla 4 ligger mellan 11.5  och 11.9 kg. Dom är nu avmaskade och skall nu få sista sprutan i morgon eller på fredag så att Truls kan åka hem färdigvaccinerad på måndag.

 

 

Trött jag e´    är du aldrig klar mossan??

  

 

Ovanför är det Singoalla som tycker att jag kan väl ta mig en liten powernapp

 

 det är jättefina valpar och det är så himla roligt med dom.

 

Nähä, min vänner

 

HA DET BÄST

 

  

 

 

  

 
 
Ingen bild

Kicki

9 mars 2011 18:57

Ja, hon verkar vara en riktigt härlig en Vannahbusan :)

Barbro

10 mars 2011 07:04

Jag är så nöjd med valparna och flera av tikarna är såå himla lika vilket bara är positivt. :)

 
Ingen bild

Birgitta Wasserman

9 mars 2011 23:46

Härliga bilder med jättesöta valpar. Kul för dem att få ha varandra och leka med samt för Vilda som får ha några bebbar kvar lite längre.
Hälsningar Birgitta

Barbro

10 mars 2011 07:02

Hälsningar från Vilda att hon tycker livet är toppen och hon har ju dessutom en anställd (jag) som tar hand om städningen. Livet är gött säger hon. :)

 
Ingen bild

Pia Jarevik

10 mars 2011 10:46

Åh vad kul att se Esters systrar, så fina å så lika. Truls är ju oxå en goding! Ser fram emot lägret då vi förhoppningsvis får träffa alla!

Barbro

10 mars 2011 13:08

Det ska bli en spännande vår och himla roligt med läger. Kram

 
Ingen bild

marie o zotis

11 mars 2011 12:07

Hej Barbro!
Dom små är bara för underbara o givetvis Vilda också.
Ha det Bra
MVH Marie o en underbar Zotis

Barbro

11 mars 2011 15:31

Hej Marie!

Ja, vi är priviligierade. Ha det riktigt bra ni också och jag har skickat din hälsning vidare till Teresa.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards