Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Magiskt!

Av Barbro - 6 mars 2011 08:42

 

 

Jag har ju hela tiden varit lite bekymrad över att dom underbara promissarna med  rumpenissarna har varit inställda på grund av vädret

 men nu jädrar i min lilla låda så kan vi ta våra små rundor flera gånger om da´n.

 

 

Vannah poserar

  

 

Gissa om dom är populära och säkert också väldigt nyttiga för dom små änglarna

för dom får lära sig hålla ordning på alla tassar och ben. Fast ibland blir ju inte resultatet så där lysande utan det är ala´dödspilot som gäller.

 

 

Julgran???

  

 

Här ovanför är det Vinnah som funderar över det stickiga gröna som står i hennes väg,

 kanske har en räv varit framme och doftmarkerat.

Måste ju erkänna att jag tar inte ut bebbarna i skymningen tänk om Mickel är på jakt och Vilda och jag inte skulle hinna med - hemska tanke.

 

 

Vänta mossan, jag me!!

  

 

Mitt lurvmonster Vinnah härmar mamma Vilda.

Dom små bebbarna är kreativa med att se och hitta på saker som att utforska och provsmaka.

 Igår så fick sig en sten med vitmossa sig en ordenlig duvning det bara yrde mossa om dom små godingarna men roligt var det.

 

 

Vadå´ Herre på täppan!!

  

 

Skogen är full av leksaker som pinnar, mossa och så syskonen.

Även mamma Vilda är på bushumör när tillfälle ges och det är väldigt ofta om vi säger som så. Jag älskar hundar som är lekfulla och som bjuder upp till lek.

 

 

Truls spanar in något.

  

 

Han har ett väldigt vackert huvud den gossen hoppas han är lika vacker inuti som utanpå.

Sen är det ju så här att det finns alltid saker att önska behöver ju bara gå till mig själv.  

 

 

Leken går!

  

 

Vi passerar förbi några små timmertravar på vår runda och idag tyckte nån av tjejerna att den skulle ha lite däng. Jag brukar ha kameran färdig

 så att jag bara behöver trycka av eftersom den är så seg

ibland blir det lite ögonblicksbilder men det är ju mera tur än skicklighet.

 

Skiiitspöke! 

  

 

Spöke eller ej, själv ser jag finduken på bordet med alla fina saker åka i golvet. (livlig fantasi)

 Tur man inte har några såna utan man njuta av alla upptågen.

 

 

Hoppsan, det var visst nåt i vägen!

  

 

Det ska börjas i tid det som krokigt ska bli

 är det ju ett gammalt ordspråk som säger

 hade dom varit lite äldre så hade dom säkert brakat rakt över stockarna som låg.

Men nu tog magarna i och bra var det för vissa saker är farliga även om små skägg inte förstår.

 

 

Livet är underbart

  

 

Visst är även söndagsmornar underbara

om så klockan bara är strax efter 7 på morgonen - när man får njuta av naturen så här

 

 det känns nästan magiskt.

 

Några få minusgrader och solen skiner och våren är på väg med stormsteg.

 

Njut mina vänner.

 

HA DET BÄST

 

  

 

 

 

 
 
Ingen bild

Olausson

6 mars 2011 10:05

Underbara bilder på underbara hundar ! :-)

Barbro

6 mars 2011 11:06

Mattes och Vildas Gullefjun!!!

 
Ingen bild

Kerstin Hedlund

6 mars 2011 19:46

Trulsen ar sakert lika fin inuti som utanpa med en sadan fin mamma och tillika kennelmorsa!

Barbro

6 mars 2011 20:33

Truls och jag tackar. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards