Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Lite nytt

Av Barbro - 27 februari 2011 15:30


 

 

 

Här går tiden fort-fort och jag har lite dåligt samvete över alla duktiga hundar som jag borde uppdatera.

 

Ärliga Äbba.

    

 

Igår kväll så ringde Ann-Sofie med Ärliga Äbba och berättade att dom varit på Matfos BK och fått excellent, ck och blivit BIR  så himla roligt.

Sen att dom är ambitiösa och anmält sig till lydnadsklassträning + en spårgrupp är ju så kanon.

Tyvärr har jag ingen bild därifrån och jag kan inte ladda ned/eller upp för tunga.

 

 

 En till som varit ute och visat framtassarna nu under nya året är Sluggo. Dom 3 följande bilderna är på den godingen.

 

BIR i Umeå (inoff)

 

 

Vet att Rose-Marie bearbetar Patrik så dom ska komma ned på mitt läger.

Även Sluggo är en himla mysig hund och väger sina modiga 45 kg  och är inte tjock enligt matte och husse men är en rejäl hund.

Så när han sätter sig på matte så känns det allt.

 

Men husse ville ju ha en stor hund så nu kan inte han klaga.    

  

 

Så himla typlika dom är alla Kantbergare och visst har han ett vackert, utrycksfullt huvud, den "lille" bubben.

 

 

  

 

  

 

Även mamma Yakira (Wilma) är både duktig och vacker. Förhoppningsvis så får hon sina cert under året och blir uppflyttad högre klass.

Hon fick ju sitt första på Stora Stockholm före jul och har dessutom hunnit med att bli mamma till Sluggo och compani.

 

Yakira eller Wilma som hon kallas för.

  

 

Både Äbba och Sluggo kan konsten att varva ned och ta sig en tupplur även om det så är på hundutställning och folk och hundar överallt. 

Det är så skönt med hundar som kan uppföra sig och som har en av och påknapp.

 

Zoten när han blir BIS Kalmar BK

  

 

Ja, pappa Zoten har ni fått höra så mycket skryt om och han är värd allt det och lite till.Glädjande är att han fungerar bra på sin medicin och att Håkan har stora planer för sin Knodd.

Vi håller alla tummar och tassar för att ni allesammans lyckas med era

rumpenissar här ifrån.

 

Gissa om jag är en mycket stolt kennelmorsa och ni är alla verkligen värda en stor eloge!

 

 

HA DET BÄST

   

 

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards