Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

Kallt!!!

Av Barbro - 23 februari 2011 17:00




 

 

 

Kantberget´s  Vannah Vildadotter  7v.

 

Här är det Vannah

som poserar tillsammans med Helena, hade jag tänkt till lite så skulle jag ha lånat ut en vit tröja eller nåt dyligt till Helena så valparna hade synts bättre.

 Men tanken var ju att det var Mia som skulle ställa upp bebbarna men hon jobbade så pass länge så Helena började och gjorde ett jättejobb.

Med min trötta kamera som har lång betänketid innan den beslutar sig för att agera så hinner det hända mycket.

 

 

Hallå kennelmorsan, snabba dig lite!  

 

 

Det upptäckte jag inte minst idag när jag fick en massa kort som ovan eller med bara fotspår på och ingen liten Vannah.

 

Dom små godingarna har fått en liten utevistelse en och en idag efter lunchen.

 I natt har det varit köldrekord här nere -18 tror jag.

 

Så idag har jag varit på rymmen och passade på att besöka Blomsterlandet

och fick en föraning om att våren inte är långt borta. En liten söt blå campanula fick följa med hem

 ni vet en sån som man kan plantera ut sen om man mot all förmodan lyckas hålla liv i den tills det är dags.

 

 

Varför vill ingen ha mig?????????

  

 

Jodå Vannah, det finns visst nån som vill ha dig men allt måste bara bli så bra som bara går.

 

Nu har alla små rumpenissar varit med på bild  och det är ju bara inte sant vad tiden går.

Det har hänt mycket roligt och även tråkiga saker under den här valptiden.

 

Nu håller jag på och filar på datum för lite träffar. MH under april/maj

väntar på datum från arrangerande BK, detta för er som inte gjort något. Tanken är den att Wilma/Zotbarnen (naturligtvis är alla andra välkomna också) bjuds in för att få se hur ett MH går till.

 På kvällen är det gemensam samvaro och på söndagen blir det troligen en miljöbana och lite hittaövningar eller övningar efter önskemål.

 

Till utställningen d.15 maj på Nybro BK vet jag att några kommer.

              Utställningen i Hässleholm är också intressant den22maj.  

samt d. 29 maj Växjö.

Finns det intresse för att träffas och träna före eller efter utställningarna så ställer jag upp.

Typ ett litet helgläger.

Sen är vi framme vid Kristi Himmelfärdshelgen då vi samlas onsdag kväll d.1 juni

och avslutar lägret under em. måndagen d.6 juni.

 

Vad sägs om den 2 juli i Borås? Ett litet helgläger.

 

Sen har vi ju v. 28 då Riesenklubbens stora läger går av stapeln i Kopparbo, rekommenderas varmt - nåt man inte vill missa för allt smör i Småland.  

Sen kommer det att bli ett lite större läger under några dagar ute på Böda Öland första helgen i september.

 

Nu mina goa Kantbergare har ni fått lite att fundera över.

 

Kom med förslag.

Tills vi hörs

 

HA DET BÄST

    

 
 
Anita o kennelpojken

Anita o kennelpojken

23 februari 2011 17:44

Så himla fina, nästan så man blir sugen, fast man har 10 stycken här hemma. De e så himla goa å pussa på. Pussa på dem från oss, moster Bettan och halvsyskonen.

Kram

http://www.angelryd.se

Barbro

23 februari 2011 18:16

Lovar, här pussas det och jag håller med, dom är otroligt fina.
Men dina är också så himla fina små änglar.

Kram

 
Ingen bild

Birgitta Wasserman

25 februari 2011 00:15

Hej Barbro
Det låter roligt med utställningar och läger. Får nog flytta längre söderut så vi lättare kan hänga med. Ställa ut Zammie har jag tänkt göra nu till våren men just nu liknar hon mera en briard än en
riesen. Bara kylen ger med sig så är det hög tid att få bort lite av all denna vinterpäls hon har på sig.Hälsningar Birgitta

Barbro

25 februari 2011 08:45

Hej Birgitta!
Kan väl avslöja att även Vilda är mer än lovligt långhårig men som sagt det är ju kallt.
Jag tycker ju att det är så himla mysigt att få hålla kontakten med alla bebbar som flyttar. Eftersom dom flesta flyttar så långt så är det ju inte bara att svänga förbi på lite fika eller nåt. Så finns intresse så tycker jag bara att det är toppen med lite träffar kanske runt en utställning eller en träningshelg. Det är ni mina goa valpköpare som lägger ribban - så lägg den högt som jag brukar säga, det är ni som avgör hur mycket tid vi får tillsammans.
Kram

 
Ingen bild

Camilla och Diego

25 februari 2011 10:24

Hej Barbro! Låter trevligt med läger och utställningar, jag hoppas att vi kan vara med på en del. Diego ska ställas nu i mars och detta ser vi fram emot med skräckblandad förtjusning:). Det är Danne som ska sköta ringen och mina grabbar är skitsnygga, ja, ja jag är inte helt opartisk. Vecka 28 kommer vi inte att deltaga i Kopparbo denna gången för då händer något annat lite speciellt i mitt liv. Jag når en milstolpe i livet och det ska firas i Stockholm. Det ska bli så himla kul att få träffa Diegos syskon och se deras förändingar. Vår kille är ju inte så liten längre:) så det ska bli kul att se syskonen. Ja bebbarna hägrar ju också en hel del. Kram från Diego med flock

Barbro

26 februari 2011 13:31

Jätteroligt att ni är på G och visst har du ena riktiga godingar inte minst den yngste på två ben. (Samuel) Sen vet du ju att jag gillar Diego skarpt och han har ju både en fantastisk pappa Zot och mamma Yakira.
Det ska bli så himla roligt att träffas,
du Camilla, håller med om att även Danne är en Goding.
Pussar från rumpenissegänget och stor kram från kennelmorsan.

 
Ingen bild

Camilla och Diego

25 februari 2011 10:34

Hej igen! Det är helt omöjligt att lämna en kommentar i din gästbok. I dag fungerade det inte alls. Ville bara säga till Diegos syskon att om ni är nyfikna på hur hans ser ut i dag så gå in på Mia och Håkans hemsida och under fliken bilder, Zoten barna så ser ni vår snygging. Kram

Barbro

26 februari 2011 13:24

Gästboken är helt kass har hört om flera som har samma och dom har också problem.
Hela hemsidan skall göras om i ett annat program och jag har skaffat ett annat webbhotell för att få en sida som kommer att fungera. Så man inte riskerar att den läggs ned efter nåt år.
Vill ju kunna lägga upp bilder och lite (mycket) skryt på era godingar men det är ju ingen ide förrän den nya hemsidan är igång. Skall få hjälp utav Lilith men nu ska hon få bredband och nu funkar inte hennes telefon. GGGGRRRR.
Kram

 
Ingen bild

Birgitta Wasserman

26 februari 2011 23:10

Zamantha hälsar till sina syskon. Har kollat på
bilderna på Diego och Sotis och va fina de var.
Själv ser hon ut som ett svart utegångsfår.
Hoppas vi ses till våren/sommaren
Kramar från Zamantha med matte

Barbro

27 februari 2011 15:39

Ja, det hoppas jag att ni gör. Försöker peppa alla att komma på läger av olika slag. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards