Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Ella!

Av Barbro - 20 februari 2011 17:00

 

 

Det är en härlig tid med mycket besök och små bebbar som flyttar efterhand

det har inte blivit nån tid över att blogga men här kommer en liten uppdatering sen sist.

 

 

Helena ställer upp Zimone 7 veckor

 

Simone flyttade till Karlshamn igår

och det var många glada skratt när den blivande matten skulle agera proffshandler.

Tror vi överlåter detta till dotter Jenny.

 

 

Här är det Mia som ställer upp samma lilla dam även här är hon 7v.

 

Helen går in med liv och lust för åtagandet

 och jag är lite stygg så jag kan bara inte låta bli att publicera.

Med risk för att alla goa mackor och dylikt kanske kommer att frysa inne

under lång tid framöver, ni som inte vet så är Helen en riktig matmamma, Mums. 

 Ni som försökt ta snygga utställningsbilder vet att det är jättesvårt.

 

Oj, vad kort jag blev!!!  

 

Ja, du lilla Ella som du ska heta

vi får hoppas att mattes teknik förbättras här framöver när det gäller handling.

 Men roligt hade vi för att inte tala om vad jag hade när jag kollade in bilderna.

 

Shiiit!!   Hjälp!   Hon stryper mig!!! 

 

 

Bäst man fjäskar in sig lite,  så att man får hänga med levande till Karlshamn. 

 

 

 OH, jisses hon är ju pussvänlig, tanten. 

 

Tror det kommer att bli kanon och med lite hjälp utav Jenny så blir nog den biten bra också. 

 

 

Charmören Truls. 

 

 

Truls på galej i köket men han får inte busa med syrrorna för vi vill ju att hans två tår ska sluta ömma

 men en liten riesen i den åldern är ju helt sanslös. En sicken tur att det inte var värre

men som sagt den som slagit i en tå nån gång vet att det känns.

Säger bara AJ-AJ.

 

 

Jag kan ligga så här

 

 

eller så här, måste bara bestämma mig för vad som är bäst. 

 

 

Söööt e´ordet!    

 

Det är klart att Truls får en hel del egen tid

för att kompensera att han inte får busa runt så mycket. En riktig liten goding är han.

 

Även Liiva flyttade igår till  husse Hans,

 ni som är riktigt gamla i gamet vet att han hade en syster (hon blev 13 år och inte sjuk en enda gång) till Emma,

 ja det det måste väl vara en  drygt 17 år sen som dom föddes. Jisses, säger bara det vad tiden går.

 

Även idag hade vi storfrämmande av en gentleman vid namn Pablo som var och hälsade på tillsammans med matte Anneli  Pablo är nästan 11 år och i en fantastisk vigör fast skägget är grått.

 Men pigg och glad som en unghund, när det gäller att lyfta på benet så lyfter vi högt högt.

Han är son till Emma och bror till Pillan som också är piggelin.

 

Syskonkärlek, den e´min   -  näe min!

Det är Singoalla som ligger ned och Vannah som står

 alla har Vildadotter (eller son) efter det egna namnet.

 

E`han dö eller håller den jäkeln bara färgen.  

 

På bilden över är det Singoalla som funderar och poserar

 kan bara inte låta bli att visa dom vackra tulipanerna som Lena och Helen hade med. Man måste inte ha blommor med mina vänner  (men det är så roligt att få  )  så tusen tack!!!

 

Så underbara  

 

Tulipaner ger ju alltid  hopp om att våren kommer snart och jag måste ju säga att det är för mig den allra, allra bästa årstiden.

 Då vill jag stoppa tiden.

Tills vi hörs mina goa vänner

HA DET BÄST.

  

 

 
 
Ingen bild

Helen, zacke och Ella

20 februari 2011 21:22

Hör du Barbro tror du Lena fixar mat och fika???
Eftersom du inte fick med några delikata bilder när hon skulle ställa upp damen ifråga.
Snäll är hon iallafall det lilla livet.

Barbro

21 februari 2011 07:29

Lugn bara lugn dom bilderna fixar vi här framöver och då kanske du Helen har glömt!?HMm. Visst är lilla Ella en riktig liten mysig tant?
Kramar till hela er lilla liga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards