Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Flyttdags!

Av Barbro - 15 februari 2011 14:40





Det har varit en intensiv tid och dom små änglarna har börjat flytten till sina alldeles egna hem.

 

Först ut var Ester som kommer att bo i Karlskrona, hos Pia med familj.

Ni som var med för länge sen känner igen Pia och då hette den godingen Kiria.

 

Jackpot! Säger Ester, jag har fått fyra att pussa på. (å´bita)

  

 

Nu när jag sitter och skriver detta så ringer Pia och berättar att allt är bara så bra med Ester och att hon är himla dooktig

så underbart att få höra.

 

 

Nästa var Nikita som flyttade till Sölvesborg och kommer att bo med matte Fia med son och man.

 

Pudlar?????  Kan man äta sånt?

  

 

Gott råd till dig Nikita från gammelmatte : Låt Bli!!

 

Åså var det grabben Zingo som blev go å´gla Göteborgare minsann!

Även här blir det en  matte som heter Pia som har två döttrar å´man.

 

Å jag får en riesen"storebror" som bor hos mattes syster.

  

 

 

En liten goding som heter Zackie flyttade till Vadstena där husse  heter Jörgen och han är en gammal räv när det gäller riesen.

 

Ha du brorsan   jag får en egen riesen "syrra"

  

 

 

Truls som är på bild här nedanför skulle ha flyttat till Jan med fru i fredags

men ni vet lagen om allts "jävlighet" så gjorde den lille nissen illa sig bara nån timma innan veterinären kom. (naturligtvis så undersöktes han) 

Så liten halt hund bor fortfarande kvar här trots väntande och längtande matte och husse.

Tur i oturen var väl att det hände här - hade varit trist att komma hem med halt valp.

 

Igår fick han besöka Kalmar Djursjukhus där han charmade alla genom sitt goa och trygga sätt.

Han röntgades korsan och tvärsan

alla fyra tassarna

alla ben och höftleder, precis hela han och det enda som hittades genom att klämma igenom honom var att han ömmade på två tår på baktassen. 

 

 

Jag får minsann sitta i soffan hos matte - kan va värt två tår!

 

Hela veterinärstaben kollade alla bilderna och

 alla var överens om att det fanns ingen spricka eller annat otrevligt.

När han är fri från hältan så kommer han att besiktigas och få en alldeles egen familj som nu väntar otåligt.

Det är redan mycket bättre men ni som har stukat eller slagit i en tå ordentligt vet att det gör ont länge.

 

Gissa om jag var lättad

det är hemskt när något händer och dom är ju så otroligt söta och hjälplösa. 

 

 

UUUh, va skönt att nanna lite.  

 

Truls får ju inte vara med dom andra i hagen

 för han ska ju vila sin tass så visst blir han lite bortskämd men jag vet att hans "storebror" sover i sängen hos matte och husse.

 Så livet ser ljust ut för vår lille vän.

 

Tills vi hörs mina vänner

 Ha det Bäst!  

 
 
Ingen bild

Pia Jarevik

15 februari 2011 20:45

Underbara Ester! Vilken lycka att få en sådan liten trygg och kavat tjej. Å underbara Barbro som lägger grunden hos alla våra valpar! Grattis alla Kantbergare!
Vore kul att få adresser till alla andra i kullen så man kan träffas! Hej hopp!

Barbro

15 februari 2011 22:23

Tack Pia!
Förhoppningsvis så kommer ni alla att träffas på lägret kristi himmelfärdshelgen nu är jag på väg in till dom små godingarna för att säga godnatt. Kram

 
Ingen bild

Helen

16 februari 2011 18:39

Grattis till Era nya familjemedlemmar alla nya Kantbergare.
Hoppas att vi ses på något läger.

Riesen kramar från Helen och Zacke

Barbro

17 februari 2011 09:08

Ja, det gör jag med, att ni syns menar jag. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards