Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Hänt sen sist

Av Barbro - 6 februari 2011 17:30

 

 

 

I igår fick bebbarna storfrämmande utav typ mormor o morfar alltså CG och Helena som alltid

 så välkomna.

Skickade mannen att handla kaffebröd i fredags

 han kom hem med en grillad kyckling men inget till kaffet.  

 

Bor man som vi gör så sticker man inte bara iväg och köper en liter mjölk eller vad det nu är man glömt.

Men CG och Helena har ju varit med under några år så dom hade verkligen helgarderat att dom skulle ha nåt till kaffet (wienerbröd, hade dom med sig).

 

 

Helena som den värsta proffshandler!

  

 

 

Dom såg så goda ut så att jag utav bara farten smällde i mig ett till mannens stora häpnad - ska ju försöka gå ner några kg och då  hör inte wienerbröd till det som finns med på listan över sånt som kan ätas.

 

Det var inte bebbarna som var bekymret vid "fotningen" utan min sega kamera och dessutom blev dom flesta bilderna  så himla mörka.

 

Kolla in blicken på bebban nedanför: SKA HA!!

 

Sekunden efteråt så kastar hon sig framåt och Helena gör en en målvaktsräddning på bebbe.  

 

 

För fasiken ge:  HIT!

  

 

 

Vilda var mycket nöjd med besöket

 hon fick visa upp sina vackra barn och dessutom få present med tuggben och ett snyggt halsband.

 

 Är nästan alldeles säker på att jag hörde henne säga när vi gick och lade oss: Dö mossan - dom kommer väl och hälsar på snart igen???

 

 

Godis eller bus??

 

 

CG fick rycka in som rolig gubbe men jag vet inte om dom små godingarna var så imponerade utav hans försök men han hade väldigt bra brallor att bita i.

Himla nyttigt för dom att bli hanterade av lite främmande människor det är ju bara jag som konkar runt på dom annars.

 

 

 

Luktar gottgott!!

  

 

 

  Samma bebbe som på kortet ovan stälde Mia upp lite senare

men jag fick lova att inte lägga ut det!

 

Bebben var beredd och satsade för kung och fosterland, hon skulle minsan ha godiset

så på bilden syns dotterns förvånade min när ett gäng sylvassa tänder perforerar tummen och en bebbe som förnöjt tuggar på delikatessen.

 

 

Kan vaa jag som heter Zackie!

  

 

Är det så att detta blir Zackie så är hon med i förra bloggen med  huvudbild och det är hon som lägger huvudet på sned.

 Den översta huvudbilden + att hon den som ligger i den alldeles omöjliga ställningen på golvet.

 

Samt här nedanför med pinne i munnen.

 

 

Tränar på apportering!

 

 

Idag har alla rumpenissarna fått vara ute två och två

 tänk  -  det har inte blåst storm eller regnat.

 Det har varit så fruktansvärt hemskt väder tidigare vilket innebär att det inte varit några små promenader som jag annars alltid går med dom små änglarna.

 Det är ju så himla  mysigt så det saknar jag och säkert Vilda också.

 

Livet är härligt och alla bebbarna har varit så positiva och glada när dom fått komma med ut.

 

 

Full fart framåt  -  ska ju bli riesen!

  

 

 

Som sagt, det gäller att öva på att springa fortfort att kolla vad som finns  här och där.

 

Alla har klarat den lilla trappan in galant och har susat runt ute 

 efteråt så var det dags för den dagliga visitationen och mamma Vilda lekte med dom i köket medan jag städade hagen.

 Ni vet: Anställd!

 

 

Titta vänster titta höger  ingen bil

 

 

Den lilla trappan med kalksten som är så bra övningsobjekt.  

 

Hej och Hå det finns nåt som heter snö, sa rumpenissarna denna glädje över snö måste vara medfödd, frågan är bara vilken gen?

 

 

  Jösses, vad roligt detta var!!

 

  Alla rumpenissarna har uppskattat detta att få busa runt på okänt territorium.

Den lilla godingen nedan startar likadant som sin mormorsmor Ina som var min räddningshund.

Hon hade så bråttom ut på sökslagen så hon sprang dom första metrarna på bakbenen innan framtassarna gick i marken.

 

 

Se upp  -   jag är på väg!!!

 

Så nu så måste dom små änglarna ut varje dag en stund

 att det är minusgrader gör inget

 bara det inte regnar och allt är en stor sjö på tomten.

 

 

Tills vi hörs mina vänner

 

Ha det bäst

 

  

 

  




 
 
Ingen bild

marie o Zotis

6 februari 2011 18:31

Hej Barbro.
Ville bara titta in o se på de små bebbarna och gratulera dig o dina valpköpare o önska dom lycka till för att de får underbara valpar o en fantastisk kennelmorsa på köpet.
Många varma hälsningar från mig och min egen absoluta favorithund Zotis.

Barbro

6 februari 2011 19:32

TACK!
ÅH, vilken tur att du inte vill byta bort henne. Skojja bara, var du och tränade igår?
Kram

 
Ingen bild

fia

6 februari 2011 18:47

Men va dom växer!!! Hänt jättemycket på en vecka. Så frammåt å så roliga bilder du tar.
Tack för du delar med dig :)
Varm hälsning
Fia

Barbro

6 februari 2011 19:30

Det är ju för er mina goa valpköpare som jag skriver antingen ni ska ha bebbe eller redan har. För jag vet ju att jag skulle vilja ( om jag hade en uppfödare,) få läsa lite i en blogg.
Sen är det himla roligt att det kommer in lite kommentarer. Kram

 
Anita o kennelpojken

Anita o kennelpojken

7 februari 2011 10:18

Vilka fina bilder på fina valpar. Tur att bloggen finns så man får se dem, då det verkar som vi får valpar samtidigt och inte kan åka och kolla, och att man har fått ett helt gäng själv, så att man förstår hur mysigt det är att lukta på dem (förutom när det gjort 2:an). Pussa på dem.

http://www.angelryd.se

Barbro

7 februari 2011 10:42

Skickar tillbaka det du skrivit, tur man har egna bebbar att pussa på annars hade du nog fått en till anställd :) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards