Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Vilda funderar

Av Barbro - 4 februari 2011 12:41

 

 

 

Hej allihopa!

Det är jag som är mamma till dom fantastiska rumpenissarna.Jag lär dom en massa saker varje dag å´då tränar vi bland annat hur man leker olika lekar

  hur man ska vaa som hund

hur man hälsar

att inte förse sig i min mjölkbar utan tillåtelse

som ni förstår så är jag en VIPhund.

 

 

Ser ni att jag har en lång och vacker hals. 

 

Som den VIPhund jag är

har jag förstått att uppskatta livets goda som att äta frukost med matte

 som är den som kliver upp först.

 Mmmm inte dumt.

Så idag fick mina barn frukost först sen delade jag och matte på lite gottgott

för kennelmorsan har fått för sig att bebbarna ska äta

 innan dom får sig en god slurk närproducerat.

 

 Jag åt min vanliga frukost och så var det då äntligen dags för bus och lek med mina barn + den där slurken jag pratade om.

 

 

Om jag lägger huvudet lite så här på sne´är jag söt då??

  

 

Under tiden vi hade det mysigt mina bebbar och jag

så skurade matte valphage och gjorde snyggt och rent.

 

Gillar min matte!

 

Jag menar ensamstående 10-barnsmamma klart att man behöver ha en anställd.

 

 

Säg att jag är snyggare än linslusen överst!!

  

 

 

Idag serverade jag på eget bevåg mina bebbar frukosten som jag ätit lite tidigare.

Ett mycket ursprungligt beteende  och mycket klokt för hur skulle jag annars kunna ge mina nissar lite extra.

 

 Å gissa om dom tyckte det var mumsmums.

 

 Matte råkade komma tillbaka till baren precis då så jag såg att hon blev lite orolig och kollade vad det var dom åt.

 

 

Jag ser dig nog, linslusen!

  

Men hon tog det bra det var ju ingen dö råtta eller nåt sånt.

 

 Sen fick jag lite mera mat i min skål som jag åt upp med god aptit för att inte tala om husses mackor

dom går inte av för hackor.

 

 Ha, ser ni det blev lite rim.

 

 

Måste bara testa om man kan sova så här?

  

 

Som ni nog förstått så är jag en mycket klok hund så matte och husse har börjat smyga med vissa ord.

 

   Ha, som om inte jag vet vad dom betyder.

 

 

Lite bekvämare att ligga så här  

Nähä, nu ska jag hört  ut på rastningsrunda och sen ska mina bebbar gå i skola som ni säkert hört så är dom världens finaste och doooktigaste.

I morgon kommer min mamma Salsas husse och matte å ´ hälsar på

och min lillmatte Mia kommer också, ser ut att bli en toppenlördag.

                                                  
            

 

Ha det gott alla mina vänner!    

 

 

 

 











 
 
Ingen bild

Fia

4 februari 2011 18:07

Åh va fina bilder. Jag skulle så gärna vilja ha bilderna. Framförallt på Vilda. Vilken UNDERBAR blick.
Nu räknar vi ner dagarna.:)
varm hälsning
Fia

Barbro

4 februari 2011 21:05

Tack!
Vilda är en underbar hund och så himla rolig att jobba med.Jag är så dålig på det här med hur det fungerar med att hämta bilder från nätet kanske kan du själv ladda ner bilden.
Annars får vi väl lösa det på nåt sätt.
Kram Barbro

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards